ninsoer Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 hvor mye klær har dere egentlig kjøpt? jeg har nesten ikke kjøpt noe.. men så har jeg en mor og en lillesøster som har gått berskjerk da.. men jeg regner me jeg får så mye i barselsgaver at jeg velger å vente med å se til jeg kommer hjem hva mer jeg trenger.. har 5 bodyer i 56 og endel strømpebukser og et par heildresser så jeg klarer meg de første dagene uannsett.. men har et par venninner som ikke fikkbrukt alt de hadde for de fikk så mye,, og så var de ikke så lur at de byttet til større str heller..
Bergene Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Dette lurer jeg også på! For jeg vet ikke helt hva som er mye og hva som er normalt. Men vi har nok veldig mye!!! Da både jeg og min mor er blitt litt sånn vel shopping gal på babyklær :-P. Så har ikke kjøpt alt selv da. Fikk også en heeel del av folk i julegave. Men har telt gjennom hele skapet her nå, hehe. Vi har: - 2 bodyer og 1 heldress i str 50. - 5 bodyer, 1 pysj, 1 sparkebukse, 1 heldress, 1 selebukse, 1 myk bukse, 1 kjole m/ bukse til, og 1 joggedress i str 56. - 6 bodyer, 2 pysjer, 3 sparkebukser, 1 heldress, 2 kjoler, 4 myke bukser, 3 bomulls jakker, 1 joggedress og 1 genser i str 62 - 4 bodyer og en bukse i str 68 - Også har vi noen luer og sokker og en ytterdress. Oioi. Dette er jo alt vi trenger lant fremover jo!!! Får vel heller bytte det vi får i enda større str når hun blir født da. Huff, dette er jo rett og slett pinlig. Men nå har jeg brukt tid på å telt alt, så da får jeg bare poste innlegget. Er det andre som har så mye??? Eller er det virkelig bare vi? *sukk*. Og alt dette er nye klær. For vi har ikke arvet så mye, utenom tre strikke gensre.
**synne** Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 æh...var ikke spesielt mye det da... hehe... bare vent til baby bæsjer oppetter ryggen 3 ganger per dag, gulper ut rett etter du har skiftet og tisser på stellebordet, rett på de rene klærne..hihi... -been there... Men dere får sikkert litt i gaver og, så dere klarer dere nok
Bergene Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Jamen det var jo supert å høre! Syns bare alle liksom kun har et par plagg klart ja, så da føler jeg meg litt dum som har skapet fult :-P. Men det er jo nettopp dette jeg er klar over, man trenger jo ofte mange skift daglig! Bæsj og gulp og alt som er. Så det kommer sikkert godt med =)
coscos Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Etter en tur til England i vinterferien er nå skapet på vei til å bli fyllt opp :-) Jeg kjøpte slike 7-pakk med bodyer, 1 i str. 0-3 md. og 1 i str. 3-6 md. Kun 4 pund per pakke (ca. 50 kroner)! Regner med at det er dette som kommer til å bli brukt mest den første tiden. De hadde også så mange søte sett til nyfødte, så jeg kjøpte to forskjellige... Det ene (i str. 53) består av 1 body, 1 t-skjorte, 1 heldress, 1 bukse og jakke, 1 smekke, 1 hatt og små vanter. Det andre settet ( i str. 56) består av 1 body, 1 pysj, 1 bukse og jakke, smekke, lue og sokker. Var innom Gap og kjøpte med 2 bodyer der, 1 i str. opp til 3 md. og 1 i str. 6-12 md. I snekkerbukse i mykt cord-stoff med genser til i str. 3-6 md, og 1 shorts og T-skjorte i str. nyfødt. I tillegg så kjøpte jeg 3-pakk med pysjer i str. 6-12 md (tenkte det var greit å kjøpe noe i større størrelser også). Følte ikke at jeg gikk helt berserk (det var jo så billig...), ble egentlig litt overveldet over utvalget, at det var vanskelig å bestemme seg for hva man skulle kjøpe. Har også lyst til å bruke permisjonstiden min (før babyen kommer) til å gå i butikker. Tenkte å kjøpe litt tykkere klær, sokker, luer og strømpebukser. Har også fått en del arvetøy, så trenger å se over hva jeg "mangler". Synes det er morsomt med klær. Vet at de vokser fort ut at de minste størrelsene, men det er jo også litt greit å ha litt forskjellig, da jeg regner med det blir en del skift i løpet av en dag :-)
Xzux Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 hmm... Jeg har kjøpt: Strl 50: 2 sparkebokser + 2 bodyer... (må kanskje ha litt mer?) Str 56: 14 bodyer, 1 kjøredress, 1 jakke, 2 sparkebokser, 2 selebokser, 2 vanlige bokser. Str: 62: 2 bodyer, 1 jakke, 1bokse+genser Det er det jeg har av klær til nå, må handle litt mer i 62 og oppover da... Usikker på om jeg trenger mer i 50.....
ninsoer Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2007 skal ikke ha noe i 50.. får heller se hvor stor babyen er når den kommer.. jeg var 50 da jeg kom til og samboer var 52.. så regner me at jeg ikke får brukt de uannsett.. har to venner som nettopp ha fått og de fikke ikke brukt d de kjøpte i 50 for d var for lite..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå