Adrians_mamma Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Min sønn på tre uker ammer hver time på dagtid, hver halvtime om kvelden og hver andre time på natta. Han ammer 10-15 min per gang, så vil han ikke mer. Jeg har fryktelig vondt hver gang han tar brystet,spesielt på den ene siden. Er det vanlig at babyer ammer så ofte? Han ammer like ofte nå som han gjorde da vi dro hjem fra fødeavdelingen! Og hvor lenge blir det å gjøre vondt? Jeg er på nippen til mme!!! Auu.
Hoppetussa Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Dette vekker minner! Ammet så ofte den første måneden - følte at vi bare lå i senga og ammet(den første måneden følte jeg at jeg bare mestret amming liggende) - de som kom på barselbesøk fikk jo knapt sett snuppa! Det gir seg nok snart med å gjøre vondt, og er helt vanlig med en gang de tar brystet, jeg vet ikke hvilke råd mot såre brystvorter du har fått, men å lufte puppene ute med restene av mm etter amming er lurt. Albueskjell skal hjelpe. Ikke gi opp!!! Det er alt for mange som gir opp rett før det løsner. Det er ikke noe morsomt når det står på, det vet alle som ammer/har ammet noe om! Ring en ammehjelper om du er frustrert og trenger hjelp eller trøst!
Adrians_mamma Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2007 takk for svar Hoppetussa Skal forsøke å holde ut litt til...
silena Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Ang. vonde bryst så ble det gradvis bedre etter ca 6 uker for meg. Noe som hjalp veldig var sånne brystknoppsformere fra meddela. De gjorde at trykket ble litt mindre på selve knoppen
Rose69 Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Kjenner meg igjen! Bodde i senga de første ukene, ammet..ammet..og ammet.Følte meg som den kua! Mannen min kalte meg for Dagros.hehe. Og med vonde brystvorter.Fy, så vondt! Men det gikk over etter noen uker.Så jeg tror du er over med det værste om ikke lenge.Brystvortene herdes - og ting går bedre. Min sønn er nå snart 3 mnd og noen dager ammer jeg han annenhver time!!! Andre hver 3.time...Jeg prøver å tenke at dette er min jobb de nærmeste månedene, og ingen andre kan gjøre det! Da koser jeg meg lettere med ammingen. Om du får til å gå tur midt på dagen...være borte 2-3 timer kanskje brystene dine får litt pause...?? Dette prøver jeg på.Og Lillegutt sover så godt i vogna med frisk luft.Og jeg får litt trim... Masse lykke til! Ikke gi opp, snart blir d bedre skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå