Gå til innhold

reisesyketabletter?

Anbefalte innlegg

Mannen min må ta reisesyketabeletter når vi skal ta fly - med det resultat at han blir kjempesløv og sover... Det gikk jo greit til Gran Canaria, men nå skal vi jo reise dobbelt så lenge, så da hadde det jo vært greit å få litt hjelp...

Noen som vet om det finnes flere typer og som ikke sløver så voldsomt? Men den må jo selvfølgelig funke - blir han kvalm så er vel det hakket verre enn at han sover stakkars :-) Han har til nå brukt Postafen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8677006-reisesyketabletter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett bruker man førstegenerasjons allergimedisiner, som har som bieffekt å være kvalmestillende, Postafen er en av de. Disse er også sløvende.

Jeg kjenner en lege som har benyttet et kvalmestillende middel som heter Zofran, brukes i hovedsak mot kvalme ved cellegiftbehandlinger og er DYRT. Der trenger man helt klart resept fra lege! Man kan jo også forsøke Scopoderm plaster, verdt et forsøk!

Men skal jeg velge mellom å ta meg av en baby en lang flytur, eller en mann som er kvalm OG en baby en lang flytur, ville jeg brukt et middel han har hatt effekt av tidligere, ja;-)

Hehe, ja en kvalm mann og en baby er nok ingen god kombinasjon på et fly nei! Jeg tulla med mannen min etter han var syk i Gran Canaria også: "Nå vet jeg hvordan det er å være alenemor for en liten og en stor baby!" Men det var et snev av sannhet i det da ;-)

Nei, han får heller bare være sløv! Mye heller det enn kvalm ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...