Gå til innhold

har tre nattevakter til helga, hva gjør jeg?


cowboylaila

Anbefalte innlegg

Hater å jobbe natt. Synes det er ekstremt tungt når jeg ikke er gravid engang. Sover dårlig om dagen og blir kjempelett syk og deppa av det.

Jeg er i uke 7 når jeg skal gå 3 vakter.. Har overhodet ikke lyst.Men jeg er jo frisk ellers! Ikke kvalm, bare litt ekstra trøtt kanskje.

Burde jeg ta vaktene eller skal jeg sykmelde meg fra de? Skal høre med legen imorra, men er ikke sikker på om jeg skal si at jeg ikke klarer det for det vet jeg jo ikke...Noen som vet hvor "farlig" det er å gå natt i uke 7?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at det ikke er bra å jobbe natt når man er gravid. Vet ikke hvorfor. Hør med legen din, så sykmelder han deg hvis han mener det ikke er bra. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv nattsykepleier. Sykemeldt nå. Men veldig i tvil hvordan det blir fremover. Har hørt at nyere forskning sier at det faktisk er 50% større sjanse for abort ved nattskiftarbeid.... Ikke lest dette selv, men har lest at det absolutt øker sjansen for. Har jobbet flere nattevakter mens jeg har vært gravid. Og jeg er jo vant til å jobbe natt. Tror faktisk ikke jeg ville jobbet de nattevaktene dersom du ikke liker nattevakter til vanlig heller. Du trenger ikke sykemelding, men du må da fortelle sjefen din at du er gravid. Da kan du slippe nattevakter. De skal tilrettelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har 3 nattevakter i uka,er noe dritt ja..jeg leste i vg for et par måner siden at du ikke skal jobbe natt uansett i svangerskapet...

jeg er 7+ uker jeg og..slutter jobbe natt til uka..

jeg baker da,så er jo ekstra tongt...

men ville sykemeldt meg hvis var deg.

viktig å sove om natta og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv lest den artikkelen i bladet "sykepleien". Nattevater øker risikoen for spontanabort med 50 %. Selv har jeg hatt 3 SA og det er ikke snakk om for meg å jobbe natt. Du må ha et skriv fra legen at du ikke skal jobbe natt så kan du evnt settes over pådag/kveld. Du får de samme timene pr uke. Hvis ikke må du sykemeldes fra natt. da jobber du ikke i det hele tatt.

 

Jeg ville ikke tatt sjansen på å jobbe natt , men det er min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lest at når du jobber natt øker det blodtrykket ditt, og hormonene kommer i uballanse! -noe som kan medføre faren for abort.

Jeg har også vansker for å bli hjemme fra jobben før den er helt gal selv, men nu har du en liten en i magen som gjerne skal få en god start.

Nu kommer du og den lille spiren i magen først. Lykke til nu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jobbet som nattevakt helt til siste slutt i sist svangerskap, så d blir vel til det denne gang også. Spørs vel hvor fysisk hardt arbeid du har, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. jeg er også 7 uker på vei.. og jobber bare natt.. legen min sykmeldte meg direkte da jeg sa jeg var gravid og hadde slik skiftarbeid. jeg er glad til for jeg er ikke av de yngste og jeg er veldig kvalm og uggen for tia. blir sykemeldt til evt jeg har gått ut 12 uker..ville ha krevd sykemelding... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...