Gå til innhold

Sengetoey til barnevogn--hva med innsiden paa vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp mottatt OTH Urban Jungle med bag....og er bare storfornoeyd. Men naa har jeg et spoersmaal. Man skal jo selvfoelglig ha tisseunderlag og laken paa vogn madrassen. Men sidene paa vogna er jo ogsaa polstret. Dekker man dem med noe? Tenker paa gulping og soel...det blir jo ikke lett aa vaske dersom de ikke "veggene" er dekket til med noe. Lurte paa aa kjope et saant sengesett til "bassinett" (babykurv) og prove--der har de jo noe til aa ha paa siden. Men det sengetoeyet er helt hvitt og passer kanskje ikke saa godt i vogn. Neimen om jeg vet.... Hva gjoer dere? Har dere noe paa sidene i vogna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingenting på sidene nei :-) Har ikke pleid å ha tisselaken og sånn, har brukt lammeskinn hele året og det er jo selvrensende og vasker det om det blir veldig grisete. Bare en gulpeklut under hodeenden... Om høsten/vinteren/våren bruker du vel vognpose..!

Skrevet

Har ikke hatt problemer med at det ble så mye søl i bagen nei... Brukte bare bomullslaken (ikke tisselaken- kan bli klamt) på madrassen og en flanellsklut under hodet. En liten baby ligger jo ganske stille, og gulper vel ikke opp etter veggen i vognen så veldig ofte... Som hun over sier- når det er kaldt bruker man jo som oftest vognpose.

Skrevet

Dessuten kan vogna tørkes av. Mitt trekk (simo bagvogn) kan tas helt av og vaskes i maskin.

Skrevet

"Skal" man ha tisselaken? jeg synes det blir forfedelig klamt.

hadde ingenting på sidene i bagen, har nesten ikke opplevd at baby har gulpet eller sølt noe som helst i vogna

Skrevet

Jeg trodde man skulle det...men dette blir vaar foerste, og jeg har ingen peiling. :-) Gikk ut ifra at man maatte ha tisselaken, jeg...men jeg ser jo at dere ikke bruker det og da trenger nok ikke jeg det heller... Flott aa hoere fra folk som har erfaring med slikt.

Skrevet

Har ikke tisselaken jeg heller. Har brukt en ullpose fremtil nå og da er hele vogna dekt av den. Men har forsøkt vogn dyne noen dager og har da brukt lammeskinnet. Det går også litt opp langs veggene. Har aldri opplevd at hun har gulpet i vogna. Vi har oth.

Skrevet

Neida, man trenger ikke det :) Men såklart, noen babyer søler en del så da kan det være greit.

Vi brukte lammeskinn og sengetøy i vogna, men du bor kanskje der det er litt varmere enn her i Tromsø?

Når kommer babyen din?

Skrevet

kommer i slutten av juli, og vi kommer til aa bo i Oslo/Baerum. Tenker vel derfor at laken er det jeg vil bruke paa sommeren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...