Gå til innhold

kjøper dere klær i str. 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett over klærne og vaska. Jeg fant ut at jeg har en snekkerbukse str. 50 og en "go bukse" str. 50 + 4 bodyer. Resten er i str. 56 og 62. Holder dette? skulle jeg ha kjøpt mer i 50? kommer jo ikke til å bruke det så lenge forestiller jeg meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen plagg i str 50 jeg. Men så har guttene våres vært 52 cm når de var født også da, så de var for store til str 50. Har litt i str 56 og mest i str 62 og oppover.

Skrevet

har ikke kjøpt noe i str 50.. får nok heller ha noe som er litt for stort om den blir under 50 cm..

de vokser jo så fort at man får jo ikke tid til å bruke d da.. har nesten ikke kjøpt noe i str 56 heller har5 bodyer og noen plagg men regner me jeg får så mye i 56 i barselsgaver at jeg får heller kjøpe d jegtrenger etterhvert om d er noe jeg mangler..

Skrevet

vi hadde litt i str 50..brukte str 44 først...han var 3260 gram og 51 cm..men str 50 svømte han i

Skrevet

nei!! begynner på 56 jeg.

Skrevet

Kjøpt en sparkebukse og to bodyer i 50, ellers 56 og 62 =)

Skrevet

Vi brukte str 50 og 52 i 6 uker til gutten vår. Han var 49 cm og 2930 g. når han ble født. Begynte å gi tillegg da han var 6 uker fordi han hadde bare lagt på seg en kilo (var 3850 på 6 ukers kontrollen), og da hoppet han over str 56 og rett opp til 62:-) Så de plaggene jeg hadde i 56 er brukt kanskje 1 gang hver...

Skrevet

det holder sikkert til dere har kommet hjem... Vi fikk en liten gutt sist og hadde ikke tøy i str 50 i det hele tatt. Så vi måtte ut å handle etter at vi kom hjem. Bedre å bare kjøpe litt så dere har noen dager og så dra å kjøpe i tilfelle dere skulle få en liten baby.

Vi fikk i tillegg noe i 50 rett etter fødsel, så vi har 3 sparkebukser og 2 langarmet + 2 kortarmet bodyer. I tillegg har vi en tynn og en litt tykkere jakke og en Joggebukse.

Skrevet

Min førstefødte var ganske liten - bare 3200 og 49. men jeg brukte ikke størrelse 50 på han - bare fra 56 og opp.

Nr to var et kilo større, og passet ikke 56 - gikk rett på 62! Så du har kanskej nok i de små størrelsene!

Skrevet

Vi fikk en datter på 52 cm og 3780 og hadde bare klær i 56, de var altfor store til henne, så vi måtte kjøpe ullbodyer i 50 og noen sparkebukser til de første 2-3 ukene.

Anbefaler altså å ha noe. HM har noen veldig praktiske hvite bukser med fot som heter Lange John (str 50/56), og de brukte vi helt fra hun var født selv om de var litt store, vi bare brettet ned i livet. Du gjør stort sett ikke annet enn å skifte bleier på begynnelsen så veldig greit å ha noe som er enkelt å ta av og på.

Skrevet

Jeg fikk klar beskjed av mamma å kjøpe 50, eller mindre om jeg fant noe. Jeg brukte mindre enn 50 da jeg kom til verden, 50 var alt for stort. Jeg var 48 cm og 2930. Så hun er brennsikker på at jeg ikke får noen kjempejente. Men vet jo aldri hvor stor hun blir da.. Men har uansett kjøpt inn endel bodyer i bl.a 50 jeg da. Synes det er greit å ha det på forhånd, så jeg slipper å ut å handle like etter hun er kommet til verden. Skulle hun nå være for stor, så skal jeg alltids finne noen å gi klærne til:)

Skrevet

Fikk ei jente på 46 cm sist, så vi brukte 50 i ca. 1 mnd. Men hadde kun en body og en bukse i den str. på forhånd. Sendte de nybakte bestemødre ut på shopping, det ordner seg alltids!

Kommer nok til å kjøpe et par plagg i str. 50 på forhånd, ellers se an ungen. Koselig å handle etter at babyen har kommet også, spesielt når vi ikke vet kjønnet på forhånd (vil ikke bare ha hvite/beige klær liksom).

Skrevet

KOmmer alt an på hvor du kjøper klærne.

Husk at klærne fra H&M er store i størrelsen!

Skrevet

jeg har noe i str 50, koselig å kle på lille-jenta fine klær som passer henne også, ikke bare det hun svømmer i...

Jeg tror du har nok klær jeg, de fleste får endel på Føden å :)

Skrevet

jeg og alle mine søsken var 52cm fra fødsel, så jeg kommer ikke til å kjøpe klær i str 50... har kjøpt noe i 56, men mesteparten i 62

Skrevet

Huff da, kan jeg virkelig risikere at 56 er for lite? Jeg som har så mye og fint i str 56.

Skrevet

Lillegutt var 53 cm da han ble født, men så slank at han druktnet i 56. Måtte derfor ut på shopping rett etter fødselen... Litt slitsomt! Selv om han var lang brukte han nok 50 i nesten 1 mnd!

Men det er jo umulig å vite på forhånd! Litt av hvert er nok lurt!

Skrevet

Jeg kjøpte ikke noe i strl 50 forrige gang, men fikk en relativt liten baby 3000g og klærne i strl 56 var alt for store..

Endte med at at jeg måtte ut på shopping 4 dager etter fødselen og kjøpe små klær, kunne overlatt det til noen andre, men syns det var litt koselig og velge selv og da:-)

Og jeg syns jeg fikk brukt klærne i strl 50 lenge, de gulper og styrer masse i begynnelsen så det går mange skifte, men det er selvf avhengig av hvor stor baby du får og da..

Skrevet

har et sett i str 50+ noen bodyer..tar ikke helt sjansen på og ha mye i det.Men får altid mye når ungen kommer og samboern skal kjøpe klær til hjemreisen..så det skal nok gå bra her ja.

Skrevet

Jeg har et par bodyer og bukser i str 50, de fleste er etter søsteren hans som brukte den str den første tiden. Men har mest i 56. Så får vi heller dra på shopping etter fødsel hvis han trenger mer...

Skrevet

Har et par klesplagg i str 50 som eg har arva..

Har ikkje kjøpt noe i 50, hentetøyet er i str 56:)

Ho dama i butikken sa at klærne ofte krype bittelitt i vask.

Dessuten så va str 50for smått til nevøen min når han var født.

Synes at d er bedre et d er bittelitt for stort i en uke, enn å kjøpe mye som man ikkje får bruk for.

Skrevet

Vårt hentesett er også i 56, men heldressen vi har i str 50 skal hun bruke den første dagen på sykehuset, hvis det er passelig da. Har ikke mer i 50 siden jeg selv var hele 55 cm lang og 4300 gram, født to uker over tiden da. Men da var vel gjerne 56 også for lite til meg det da eller? Passet akkuratt det kanskje. Men nå er det nå ikke sikkert i det hele tatt at hun i magen blir like stor som jeg var da.

Skrevet

Har kjøpt noen prematurklær denne gangen siden jeg vet at lillemann vil bli født for tidlig. Men ved mine to andre ungers fødsler har jeg ikke kjøpt noe så lite. Har vel hatt et par antrekk i 56 og resten fra 62 tenker jeg. De vokser ut av klærne før de får brukt de. Det er min erfaring.

Skrevet

jeg kjøpte mye 50. men da snuppa mi kom 2 uker OVER termin var hun pittelita, egentlig ikke sååå lita. men knappe 3 kilo og 49 cm. men tynn som ei flis.... brukte 44 i nesten 3 uker... så 50 en liten stund før hun plutseli ble stor jente...:) kjøpte ikke mye i 44.. men synes godt hun skulle ha klær som passet de første ukene...

Skrevet

Vi har bare et par tre plagg i 50, og en god del i 56, og 62... Dem vokser så fort, og det er jo bare å brette opp beina litt om det skulle bli litt stort med 56... Og får vi et pitteknøtt av en baby så får vi dra og handle noen ekstra plagg i str 50, verre er det ikke;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...