Gå til innhold

noen som vet hvordan det er for studenter?

Anbefalte innlegg

Siden jeg skal få barn i oktober, velger jeg derfor å fortsette som student (med nettstudier) slik at jeg kan få støtte fra lånekassen. Er det noen som vet om jeg har rett til engangsstønaden i tillegg til den støtten jeg får fra lånekassen? Har samboer rett på å ta ut permisjon ettersom at jeg er student?

Fortsetter under...

Ja du får engangsstønad. Men om du har jobbet 6 av 10 mnd før fødselog tent over 1/2 G (husker ikke helt hvor mye det er i forbifarten) så har du jo rett på foreldrepernger i TILLEGG til at du får omgjort 10 mnd med din berettigete lånestøtte fra lånekassen til fødselsstipend:-)

Så lenge du er i fulltidsstudie så skal nok han ha rett på å ta ut permisjon, men dvs at du mister retten til omgjort lån til stipend. Men om han tener ganske bra, og du ikke har rett på foreldrepenger, så vil det kanskje lønne seg?? Han får ikke t ut 6ukers fedrekvote, siden mor da må ha vært i over 50 % stilling... :-(

Er student selv,og har ordnet meg bra til nå! men må minne deg på å mase og stå på dine rettigheter!

Lykke til med alt, men ikke ha for store forventninger til studiene etter fødsel... Ting kan fort bli annerledes enn en hadde tenkt! Men det kan jo både være positivt og negativt;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...