Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg venter tredje gutten så er det jo ikke all verden vi trenger nytt denen gangen, men har ikke alt i hus enda likevel. Eller i bil. Må montere trepunktssele i mitden bak slik at vi får festet bilstol der, har kjøpt selen og alt, men mekanikeren har ikke hatt tid enda. Ellers så må vi hente grindsengen vår (har lånt den vekk), og så mangler vi ny bilstol og madrass til sengen. Ellers tror jeg vi har alt i hus. Vogn har vi jo fra før, har bare kjøpt en bag til å klikke på den. Mulig vi kjøper litt nye kluter og håndklær også. Har enda ikke noen tidsnød akkurat, men siden bekkenet blir verre og verre merker jeg at jeg snart vil ha ting i hus, og ikke minst selen montert ferdig i bilen! Hvordan står det til med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Må oxo montere sele i bilen, ny barnevogn kommer på tirsdag, og så skal vi kjøpe ny sprinkelseng -DA er alt i boks:) Detaljer, som bleier + ammeinnlegg f.eks, får mannen ordne mens jeg er på føden. Litt gøy for ungene om de får være med på butikken og fixe disse tingene før mamma og babyen kommer hjem:)

Skrevet

Tja, er faktisk ikke helt sikker... Vi og har det meste fra før, men har ikke skrudd opp sengen enda, vognen er hos min mor og baggen til vognen er her hjemme hos oss. Har fikset nytt stellebord og nye klær da det meste vi hadde fra før er rosa og vi nå venter gutt... hehe

Har også kjøpt et sånn lammeskinn, men det stinker fjøs!! Vet ikke om jeg skal vaske det eller hva, har prøvd å lufte det, men det lukter jo likevel... Stakkars baby.. :)

Bilsete har vi fikset, men har tilgode å montere det i bilen. Tenker også på å kjøpe litt flere håndklær, kluter osv. Har vært på apoteket og kjøpt stellekrem, babyolje osv. så alt er vel klart der, tror jeg... Må nok ha litt flere bleier, men det er jo sånt som ikke haster, vi har noen.

Så tror nok vi skal klare oss de første dagene ihvertfall!!

Jeg vil gjerne ha alt klart med en gang, men jeg glemmer jo at min samboer kan kjøpe litt ting og mens jeg evt. er på klinikken med babyen. Jeg MÅ jo ikke gjøre alt selv.. ;)

Skrevet

tror jeg har alt i boks.. ha montert barnestolen i bilen så nå må den bare komme..

Skrevet

Jeg venter jo også nr tre, og har NULL klart. Aner ikke hvor jeg har noe som helst, plutselig. Min mann har rydda på boden, og han sier at noe muuuligens ligger i garasjen. STRESS! Men det ordner seg alltids, sikkert, men jeg synes alt er så tungt nå, så det burde liksom være klart snart - det blir vel neppe noe lettere! Grøss! Må kjøpe madrass til senga - er det 80 ganger 120 de er sengene???

Stellebord skal vi låne, det samme med vogn. Bilstol må vi prøve å få tak i. Kanskje leie som sist, eller låne hos venner. Får se.

Skrevet

Kun bleier og våtservietter igjen, ellers er vi i rute..;))

*kom ut du lille gullet mitt..*

Skrevet

Jeg tror jeg har alt, selvom jeg ikke har noen apotek-greier. Fikk jo den pakken fra apoteket, den holder sikkert en stund? Ellers har vi nå kjøpt seng og madrasser, må bare montere den. I dag har vi montert kommoden til babyklærne (hurra!) som har ligget nyvaskede i en koffert til nå. Bilsete har vi bestilt fra IF. Så da må jeg bare sy litt sengetøy og kluter, og pakke sykehusbagen. Det er enda fem uker igjen til termin, men mensterminen er to uker før og innimellom kommer påsken og bekkenet er ikke noe særlig, så det er godt å ha kontroll på utstyret.

Skrevet

Mangler:

- badebalje

- bilsete

- stellebord

Ellers tror jg det meste er i hus..

Skrevet

jeg fikk alt i hus igår:D da mangla jeg bare stellebord, vogn , voksiposen og bleiebøtta:) men nå er alt klart og ferdig montert:):)

Skrevet

Har jo også det meste fra forrigemann, men har ingenting klart. Jo! Forresten, har jo kjøpt ny vogn:-)) Men ellers må ting letes fram, og må kjøpe inn noe klær, kluter osv, ny madrass til seng og vogge, litt sengetøy-ny sprinkelbeskytter. Lammeskinn og ullgarn til å strikke babyteppe. Nytt trekk til babybjørn-vippestolen. Hmmmm- men jeg har da godtid enda:-)

Skrevet

Hmm - tror ikke vi mangler noenting nå jeg :)

Men nå er det bare 13 dager til termin, så det passer ganske fint :)

Skrevet

Har foreløpig 11 uker igjen, har kun kjøpt en body og en bukse til nye babyen. Men det er jo nr. 2, så en del ting må letes fram og en del må kjøpes. Vet ikke kjønn, så det blir ikke store kleshandlingen på forhånd i alle fall. Men trenger seng, madrass, vogn til storesøster, ny stellematte..... Har vogn, bilsete og stellebord.

Skrevet

har alt klart nå ja...mangler bare og hente hjem vuggen og re den opp og noe slik småterier..men alt er så si klart.

Skrevet

heisann.

Er 28+7 i dag. Og fikk unna endel denne uka. Mangler nå ny madrass til senga. Og det er det. Har mye fra før. Vogn, nøytrale klær, badebalje og stelleplass og seng. Har kjøpt bilstol, litt lysblå klær. Ting til badet. Kremer og oljer og sånt. Har også kjøpt ringslynge, og to ammetopper.

Mangler igrunn bare ungen nå:)

Skrevet

Ettersom jeg husker fra forrige gang var det jeg brukte mest av de første ukene bind, amme-innlegg, krem til ømme brystvorter (Medela sin var kjempegod), bleier, bodyer, pysjamas (til begge...), gulpekluter, mildt vaskemiddel til baby-kluter og klaer, stellebord og seng.

Dessuten var det godt og ha kjøleskap og fryser fylt med mat som man kjapt kan lage mellom amming og soving...

Etterhvert var det fint og dra ut med baby i vogna og kjøpe mer klaer etc.

Skrevet

Ettersom jeg bare har 3 uker igjen så har jeg alt i hus... men ikke alt er satt opp da... Senga er ikke skruvd opp og barnerommet er heller ikke malt enda, men sambo ska gjøre det denne uka, men babyen skal ligge på vårt rom først så uansett.... ellers er stellebord/kommode ordnet klar, vogna er klar, bilstolen står klar.. alt er vasket.. Begynte sånn smått å pakke bagen som jeg skal til fødselen.. tiden kan ikke gå fort nok nå!!! :)

Skrevet

Jepp:) Her har alt vært klart en god stund! Har vært 100% SM siden 17.desember, så jeg har hatt god tid... Nå er det bare 18 dager igjen til termin, så yuhuuuu;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...