2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Leste et sted at 15 grader var ideell temp. for den nyfødte mens han/hun lå sammen med oss på soverommet. Da lufter man vel. Men, er ikke dette litt vel kaldt, eller? Noen som har hørt noe liknende eller noe annet?
*Mi tesorito* Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Har hørt noe om at 18 er ideelt, og at det er værre å ha det for varmt enn litt kaldt (pga krybbedød osv,,,) Kan jo ha på babyen lue... men *dytt*!! Usikker på dette jeg og!
Krølle79 Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Jeg leste i en av de mange sv.skapsbøkene jeg har fått tilsendt *s* Mener å huske at det sto ca 18 grader jeg også.. og dersom barnet ligger nærme vinduet, kan det være lurt å ha en liten lue på om natta..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Det er tydeligvis forskjell på hva som blir skrevet om dette for jeg har lest mellom 15 og 18 grader.... Og ligger de for nærme et åpent vindu må de ha lue for ikke å bli syke av trekken. Det beste er vel å unngå trekk i det hele tatt... Hos oss ligger det på ca 14-16 på vinteren og sommeren varierer ettersom temp ute (har rom i 2.etasje, solen på vinduet hele dagen) men da har vi hele tiden to vinduer oppe og gulv vifte på om natta.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Lue om natten,og 18 grader....... Det blir varmt det... En av tingene du kan gjøre for å minske risiko for krybbedød er å unngå for varm baby på natta.
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Jeg fikk beskjed om 17 grader da jeg fødte sist. Set er faktisk ikke så kaldt som det kan høres ut som. Ha en termostatstyrt ovn på rommet slik at du har en jevn og "riktig" temeratur, og så kan du lufte en halvtimes tid rett etter at du har tatt opp babyen. Da får du byttet ut lufta og rekker å få opp temeraturen igjen til neste gang babyen skal ligge i senga. Det går også fint å ha bayen liggende i ved et åpent vindu, men da må du kle på den på samme måte som om den lå ute i vogna. Fungerer vel best ved soving på dagtid.
Jente1980 Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 Bare en liten tanke fra meg... Hva med de i varme land da?! Dør barna deres som bare det pga. krybbedød? Nei, dem gjør jo ikke det... Tror ikke man skal være hysteriske. (selv om jeg sikkert blir småhysterisk selv som nybakt mamma!! hihi...) Det er vel viktig kjenne etter at den lille ikke blir gjennomsvett, og ikke for kald heller... Fant forøvrig dette i en link: "Vi fikk et termometer med indikasjoner på sist vi fikk barn og der sto det: Soverom: 15 Stue :20-22 Bad: 25-27" Og det heter seg vel mellom 15 og 18 grader på soverommet sånn ideelt sett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå