Gå til innhold

Teutonia mistral eller emmaljunga city cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefaler dere damer som har erfaring med disse to? tenkte å bruke vogna fra 1. dag med bag. Hvordan er bagen til teutonia?? andre vogner som anbefales??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt begge og er overhodet IKKE i tvil- Emmaljunga city cross. Den er bedre på alle måter syns jeg. Ville også gått for citybag fremfor softbag. Men dette er selvsagt preget av de forholdene jeg har hatt da (heis blant annet). Softbag er bra det også, det hadde jeg til førstemann. Men ligge og sittekomforten til barnet er bedre i Emmalj., samt at den er mykere i fjæringen og er bedre å trille syns jeg. I mine øyne så er Teutonia litt sånn stive skranglete, iallefall de to jeg har erfaring med.

Skrevet

Vi må ha enten softbag eller hardbag. Bor i 2. etg uten heis, så vi må ha en løs bag. Hvor lenge er det plass til baby og voksipose i softbag? Har termin i mai, så kanskje den softbagen er for liten i septenber/oktober når man begynner å bruke voksipose....

Skrevet

Voksipose i softbag er trangt uansett syns jeg- voksien er diger. Men hvis du skal ha i mai, og begynner med voksi i oktober så er det ingen fare å kutte ut softbagen da så lenge du kan legge ryggen helt ned, og det kan du på Mistral og City cross. Hadde valgt softbag da tror jeg for det er lettere å bære. Hvis du vil bruke den lenger så trenger man ikke voksi så tidlig, holder med tepper/dyne og kanskje lammeskinn i bunn til det blir ganske så kaldt. Iallefall nå med softbag som har lokk på.

Skrevet

Hei, har Mistral og er veldig fornøyd med denne. Bare husk at denne vognen er veldig lav, noe som er en fordel når den fungerer som sportsvogn (den er veldig stabil!), men det er jo en grunn til at bagvogner generelt pleier å være høyere (bedre for ryggen). Siden du har termin i Mai vil jeg anbefale hardbag, den er luftig om sommeren. Bagen til Mistral er veldig liten, og barnet deres vil sannsynligvis vokse ut av den før kulda setter inn (etter ca 4 mnd). Det dere gjør da, er å kjøpe vognforlenger som festes i fotenden på sportsdelen, så blir den som en stor bag. Vognforleneger er supert for vogna blir lun og tepper/dyner detter ikke ut av vogna. Til vinteren er det supert men vinterpose (eks voksipose). Til turbruk er det best med lufthjul, hvis du bare triller på asfalt og inne i butikker er det bra nok med luftkanalhjul. Lykke til bed valget! NB, min vogn er absolutt IKKE skranglete... anbefales!

Skrevet

Takk for svar! finnes det vognforlenger til city crossen???

Skrevet

Vi er også fornøyde med City Cross. Finnes fotpose om du vil gjøre den lunere.

Skrevet

NB, det at bagen er liten er jo bare en fordel for dere som må bære bagen opp trapper daglig. Det er tungt å bære en stor bag med en stor baby, så sannsynligvis hadde dere kuttet ut å bruke en stor bag før barnet hadde vokst ut av den uansett! Var redd innlegget mitt hørtes noe negativt ut, noe som ikke var meningen!

Skrevet

Greit at det ikke er så trangt til den lille. Har hatt simo før, med stor kombi bag. Bagen er like fin,men resten av vogna er kaputt. Regner ikke med at simobagen passer til city crossen. Noen som vet?????

Skrevet

Jeg har city crossen og er superfornøyd!!! Til anonym: simobagen er vel hardbag som ikke skal settes inn i sportsdel? Da tror jeg ikke den passer, emmaljunga har eget system for å feste sportsdelen/city bag på city-vognene.

Jeg har en gutt født i mai, han er lang:-) Jeg skiftet vel over til sportsdelen i slutten av november, men da drøyde jeg det nok litt lenge;-) Han lå i mykbag med lammeskinn i bunnen og dundyne over seg. Fotposen over der igjen. Jeg brukte teutonia-bagen min som jeg hadde fra vogn nr 1 til å legge i sportsdelen på city crossen.

Skrevet

Ja, jeg mente en hardbag som settes inn i sportsdelen. Vet ikke målene på bagen. Tror egentlig at den er for stor.

Har nesten bestemt meg for citycrossen, men samboeren min vil ha sport combi. Har termin i mai, så da er vel softbagen for liten i oktober når kulda setter inn og man må ta frem voksiposen.

Skrevet

hvis du har høy samboer kan sport combien kanskje passe bedre, da den har teleskophåndtak. Da kan du stille det høyt uten at du blir gående å sparke i understellet. Voksi kan jeg nesten si helt sikkert blir for trangt i softbagen, selv om jeg ikke har voksi selv. Lammeskinnspose ble for trangt, men jeg kunne ha bakdelen i bagen en stund. Fikk i slutten av mai, men jeg strakk mykbagen litt lenge jeg da:-) Tror nok han hadde det litt trangt der på slutten, men jeg var litt redd han skulle fryse:-) Voksi eller lammeskinnspose direkte i sportsdelen er nok likevel mer enn nok, og så ev fottrekk over. Jeg har skåret til et skiunderlag av isopor som jeg har lagt under posen også for å isolere litt mer. Ps sport combi har vel en av de lengste hardbagene tror jeg, så der kan du nok ha voksien oppi.

Skrevet

Har ikke prøvd sport combienen, men den skal visst være mye tyngre. Æ vil ha ei lett vogn, så nå er det bare å snakke pent om city crossen til samboeren. Eneste er at det er visst 3 mnd leveringstid på den her...

Skrevet

ja den er mye tyngre:-) enig med du!! Jeg kjøpte min på rudo på grønland, valgte blant de fargene de hadde inne, det var uansett en av de jeg ville ha, så trillet avgårde med den med en gang:-D ringte litt rundt da på forhånd og undersøkte om farger (egentlig på ceroxen da men ble city'en da jeg fikk sett vognene).

Skrevet

Synes også ceroxen så fin ut. Studerte brosjyrer igår. Liker at man kan snu handtaket på den. Hvorfor valgte dere cityen?

Skrevet

egentlig fordi man ikke kan snu håndtaket på den;-) hadde egentlig lyst på ceroxen, men ombestemte meg i butikken:-) city er mye lettere og ikke så bred. Dessuten at det er mulig å stille fjæringen på cityen, noe som kan være greit etterhvert hvis du skal gå på hardt underlag med litt større unge. Festet til det vendbare håndtaket kan medføre en svakhet i understellet på vogna. Har ikke savnet vendbart håndtak ennå:-) mine venner som har vendbart håndtak sier at det er begrenset hvor mye de bruker det. Jeg har hatt vognen i 4 mnd nå. Når sommeren kommer og man kanskje har mest behov for det, er han så stor at det nok er uaktuelt å sitte vendt mot meg uansett-så mye og se andre veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...