Gå til innhold

tatoering å epidural?


vero:o)

Anbefalte innlegg

har hørt at folk sier du ikke kan få epidural hvis du har tattoering nede i korsryggen??noen som har opplevd det? å i tilfelle hvorfår er det sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min sambos venninne fødte for 3 mnd siden, hun har en oppe ved nakken og nedover, hun fikk ikke epidural, legen sa det gjaldt hele ryggen, men ikke vet jeg, var noe med at hennes tatovering følgte de nervebanene, derfor ingen bedøvelse.

du før spørre deg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe oki takk..j har både oppe og nede på rygg..jaja ikke sikkert jeg trenger det en gang..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg det kommer an på hvor vanskelig legene er. Jeg har tatovering i korsryggen men kunne få epidural likevel (rakk aldri å få det, men....) Så lenge ikke tatoveringen dekker all huden på korsryggen skal det gå fint. Tror ikke de setter den midt på fargen på tatoveringen, hvis du skjønner :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var det jeg ikke forst...er vel ikke no påeng å sette den midt i fargen heller..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) Jeg har en stor tatto i korsryggen, men fikk epidural. de setter den midt på ryggen ca. jord mora mi sa det bare var tull at en ikke kunne. vertfall når tattoen er mange år gammel.. er vell noe med farven de bruker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de er redd blekket skal gå inn i kroppen så man får blodforgiftning og sånt syntes jeg det var noe snakk om? jeg fikk ikke tattovere meg når jeg er gravid for legen min fordi det kan gå bakerier i blodet som videreføres til babyen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiduralen settes mellom ryggvirvlene på høyde med hoftekammen din. Du kan selv måle og se om tattoveringen din dekker i det området der.

 

De færreste tattoveringer er så "massive" at de ikke kan strekke litt på huden for å unngå å stikke gjennom selve tegninga...

 

Epidural skal ALDRI settes gjennom tattoveringer, (eller føflekker for den del).

 

Har en bekjent som er anestesisykepleier. Han sier han har sett mange med tattoo i korsryggen, men har enda til gode å måtte avvise noen som skulle hatt epidural/spinal...

Er du i tvil, så spør legen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...