Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har prøvd å bli gravid i snart 1 år nå, og tenker på å komme igang med utredning. Må en bestille time hos fastlege, eller kan en gå gjennom gynekolog. Er veldig ustabilt på det lokale legekontoret med stadig bytte av leger. Jeg har aldri vært hos gynekolog, kan en bare bestille time der?

Ganske frustrert for tida over at vi ikke får det til, "alle andre" gjør jo det... hadde vært greit å vite om det er noe feil med oss eller om det er bare uflaks ihvertfall...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8675785-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig må du ha rekvisisjon fra fastlege til gyn.

Gyn her tar ikke mot pas uten rekvisisjon.

Har hørt at enkelte gjør det. Men at det da blir dyrere.

Bor du nært et sykehus, kan det være at du skal ha utredning der :)

Hei du.

Gå til en privat gynekolog. De er jo eksperter, fastlegen kan ikke så mye på dette feltet.

Jeg bestillte time til en priv.gyn. De sendte søknad videre til det sykehuset som de mente var best for oss.

det koster en del hos de private, men jeg føler at det er verdt det.

Lykke til

Hei! Jeg gikk først til fastlegen, og forklarte hvordan det sto til med oss angående prøvinga med barn. Han sendte meg til gynokolog, der prata vi og tok underlivs undersøkelse. Først for å se om det var noe galt med meg. Og da går det av seg selv etterpå, når man først har vært der og sjekka!

jeg var heller ikke hos gynekolog for å få prevansjon. Fastleger ordner med sånt også. Tar celleprøver ol. Jeg var ikke hos gynekolog før nå når jeg var 27! VAr ikke hos gynekolog på utredning eller jeg. Var direkte på st.olav fra legen til mannen min! :-)

Annonse

Fikk resept på prevensjon i sin tid av fastlegen.. Hun tok underlivsundersøkelse og celleprøve osv.. Min nåværende (og håpløst lite hjelpsomme) fastlege skal slutte snart, og da hadde det vært greit å forholde seg til en fast. Tenkte kanskje en rykka fram i køen om en slapp å vente på time hos fastlegen i tillegg til hos gynekolog..

Har hørt at de er flinke med ivf på st. olav. Kan en ønske hvor en vil utredes/behandles? Det er omtrent like langt til Trondheim som til Oslo fra her vi bor.

hei..

Vi valgt St.Olavs i stede for Oslo selv om det er myyyye nærmere..

Fikk høre at de var veldig bra der .

Vi har bare positivt å si om St.Olavs. Føler at vi er godt tatt vare på, og det har ikke vært noe "samlebånd" når vi har vært der.

Du kan nok velge selv der du ønsker.

Ps. Det finnes ingen dumme spørsmål...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...