Gå til innhold

Sliten! Når kommer energien tilbake? Litt klaging...

Gjest

Anbefalte innlegg

Er nå 9 uker på vei, og heldigvis har kvalmen avtatt. Men jeg er så fryktelig sliten. Greier å jobbe min 80% stilling, men det er bare så vidt! Er helt skutt når ettermiddagen kommer. Hele kroppen verker, og spesiellt beina når jeg går i trappene. Husarbeid?, nei hva er det?

Kan ikke huske at det var sånn for 15 år siden, men det er vel kanskje akkurat det at jeg er 15 år eldre denne ganga! Nå håper jeg at noen her kan trøste meg å si at det blir bedre snart... eller ?

Uansett så ønsker jeg å høre om det er flere som har det på denne måten. Kan jo være en trøst...

Føler det er dumt å klage, vi har jo strevd i over ett år med å bli gravide.Og er jo kjempelykkelige for å ha greid det! Må man gjennom dette, så må man jo bare det. Men det hadde vært fint med noen måneder med litt mer energi snart!

Fortsetter under...

Hei der,

Er like langt kommen, 9 uker, og opplever akkurat detsamme som deg. Sliten og kvalm. Ligger i sofaen og klarer ikke å spise mer enn banan, toast, melon. Klarer ikke å se eller tenke på stekt mat.

Men jeg tror, Monastir, at vi snart får det bedre, får mere ork og matlyst. Kanskje om en uke eller to? Mitt humör er rart, mannen min kjöpte grovbröd i steden för hvitt bröd (egentlig liker jeg ikke hvitt bröd, men nå klarer jeg ikke noe annet), da begynte jeg å gråte...

Men jadå, også jeg er så glad, og fremdeles kan jeg ikke helt förstå at vi er gravide..

Oppmuntringsklem fra

Min energi kom tilbake rundt uke 16/17. Det var da kvalmen gav seg.

Nå er jeg i uke 33+4 og nå er energien tilbake på bunnen igjen. Jeg blir så fort sliten og merker at humøret har begynt å svinge mer. Dette er svangerskap 2. Alt virker tyngre denne gangen enn første gangen.

Godt det er bare 4 uker til keisersittet.

:-)

Jeg fikk energien tilbake i uke 15/16.

Nå er jeg i uke 29 og føler at energinivået har sunket drastisk igjen!

Jeg er 50% sykmeldt pga bekkenprøblemer, men føler at jeg også trenger den ekstratiden ellers til å sove og hvile meg.

Uansett har jeg fortsatt mange møter utenom jobben og holder kurs. Sånn går det akkurat!

Hei monastir! Jeg er er gravid i uke 19 med mitt fjerde barn, og har vært helt på felgen hva krefter og overskudd angår helt frem til uke 17. Nå er det mye lettere igjen, og jeg har lyst til å stå opp og har arbeidslyst. Er hjemme med 2-åringen vår, så jeg bevilger meg en strekk på sofaen når han tar sin formiddagslur.

Tror det er lurt å lytte til kroppen når den er så sliten. Da trenger nok de fleste litt mer ro og hvile en periode. Så mitt råd er å ta det med ro og hvile nok, så vil nok overskuddet og slitenheten gi seg om noen uker!

Kanskje du bør vurdere sykemelding en periode, så du får overskudd til å gjøre andre ting enn å jobbe?

Lykke til videre i svangerskapet!

Annonse

Jeg var veldig trøtt de første 12-13 ukene. Sovnet over alt, til og med i badekaret. Jeg pleier å få voldsomt energi seinere i svangerskapet, sånn av den typen"vaske ned hus" o.l. Gleder meg til DEN energien kommer igjen. Merker snev av mye energi innimellom, med når jeg først setter i gang med ting, så kommer kvalmen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...