Gå til innhold

November: vektøkning 3-4mnd


To gutter og en jente

Anbefalte innlegg

Omtrent hvor mye skal ungene legge på seg ukentlig når de er 3-4 mnd? Lurer på om min jente legger på seg litt lite. Greit nok, hun var syk en hel uke, men hadde kun lagt på seg 190g på 3uker. Sjukdomen hadde nok skylden denne gang, men når jeg sammenlikner henne med andre jevngamle unger, er hun nokså liten virker det som. Hun veide 3446gr og var 48cm ved fødsel og 5870gr ved 3mnd + 3uker. (59,5cm da hun var 3mnd) Er dette lite? Hun virker stort sett fornøyd og jeg synes egentlig ikke hun er serlig tynn, men er litt usikker. Greit at hun er liten. Er bare liten økning jeg er redd for. Hvor mye legger deres barn på seg gjennomsnittlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et matvrak + smør i puppene, tror jeg.

Leon veide 3370 g og var 51 cm ved fødsel, og ved 3 mnd + 1 uke var han 7580 g og 64 cm.

Men han har lagt på seg veldig mye, og i tillegg er han gutt.

Jeg tror ikke det er noen grunn til bekymring! Høres helt normalt ut. Jeg kan finne 3 mnd kontroll-innlegget, og dytte det opp for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ser ut som om gullet vokser litt i rykk og napp. For jeg veide henne igjen i dag, og da var hun hele 6200g. Så ser ut som hun har tatt igjen det hun manglet. Var som sagt syk en hel uke og jeg var syk uken før, så hun har antakelig tatt av en del. Var bekymret for at jeg hadde lite mat, men med vektoppgangen den siste uken på kun mm, trenger jeg nok ikke bekymre meg lenger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...