Gå til innhold

Hvordan vet jeg om jeg har hatt MA eller SA...


Gjest

Anbefalte innlegg

....kanskje litt dumt spørsmål men...

Jeg hadde en MA i forrige svangerskap.Da gikk jeg til uke 12 og trodde alt var i orden.Så fikk jeg litt småblødninger...men ikke veldig mye...

Dro til Majorstuaklinikken og fikk beskjed om at fosteret ikke hadde vokst etter uke 6. Ble sendt til utskraping.

Denne gang har jeg helt fra starten av svangerskapet følt at ting ikke har vært som det skulle,så ble ikke veldig overrasket når jeg begynte å blø for 3 dager siden.Blør mer enn litt...men ikke veldig mye og har blødd i 3 dager. Hva gjør jeg da...Kontakter jeg lege når jeg har sluttet å blø...for å se om det er rester igjen...eller må jeg til sjekk nå...

Noen som har opplevd dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må jeg si at jeg føler med deg. Jeg har hatt en SA tidligere og jeg syntes det aller verste var å ikke vite. Når jeg hadde vært hos legen og fått bekreftet at jeg hadde mistet klarte jeg å innfinne meg med dette og tenke fremover igjen. Jeg ville tatt kontakt med legen i morgen slik at han kan undersøke hvor du eventuelt blør ifra. Jeg ringte legen min da jeg begynte å blø i uke 6-7 og spurte om han ville ha meg inn til kontroll, eller om jeg kunne vente. Fikk da beskjed om at han ville ha meg inn samme dag.

 

Ønsker deg lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da. Dette var jo ikke noe gøy. Hvor langt er du på vei? Jeg synes du kan ringe legen din å høre. Noen leger tilbyr jo ul i en slik situasjon. Håper virkelig ikke det er noe galt, men jeg hadde så utrolige store smerter før jeg kom til utskrapning at det unner jeg ingen. Auau. Da er det best å komme til utskrapning med èn gang.

 

Men det trenger jo ikke å være noe galt heller. Har du en sympatisk lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 uker i dag...har blødd siden torsdag og jeg er ganske sikker på at det det har gått galt. Har vært et helt annerledes svangerskap helt fra begynnelsen av enn mine forrige svangerskap.Mye mindre symtomer...så jeg har liksom hatt mistanke...

Men hvor mye må man egentlig blø for at det regnes som en SA...virker jo som om dere som har opplevd dette ikke var i tvil om at det var en SA dere var igjennom...

Jeg blør liksom bare som en vanlig mens...og mye slim.(unnskyld detaljer)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å hjelpe deg, men jeg kan jo fortelle hvordan det var for meg ihvertfall. Jeg begynte å blø på en fredag og dro til legen på mandag, men det var først på mandag kveld at jeg begynte å blø masse. Da blødde jeg mer enn en vanlig mens og det gjorde veeeeeldig vondt (mye vondere enn menssmerter). To uker etterpå måtte jeg tilbake til innvendig UL. Da hadde kroppen ordnet opp selv og jeg slapp utskrapning selv om jeg ikke hadde merket noe til klumper eller lignende som det sies at man skal ved en SA.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff er vanskelig å si. Men når jeg hadde en Sa(hatt det 2ganger) Hadde jeg veldig vondt og blødde MYE! Var ikke i tvil om at jeg mistet. Men jeg blødde i svangerskapet med nr 1(men ingen smerter) og han er en frisk krabat på 2 år nå.Har blødd litt med denne gangen også men er forsatt en liten krabat i magen min hjerte slår og alt ser bra ut. Så er ikke sikkert noe er galt. Men kan du ikke ringe legevakta eller noe? Jeg fikk hvertfall legetime/ul samme dag. Men blør du klumper?(sorry detaljer)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blør ikke klumper og har ikke smerter...mer som et "belte" som strammer der inne...

Jeg får ringe lege i morgen å høre...takk for deres erfaringer...godt å ha dette stedet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. får håpe på det beste da,skal krysse fingre og tær for at alt er bra:) Lykke til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...