Gjest Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Sånn ca, regner jo ikke med noen teller alle da ;-) Og hvilken uke er dere i? Har det blitt mer eller mindre i det siste? Jeg hadde veldig mye kynnere rundt uke 17-20, kunne gjerne ha en 10-15 ganske harde kynnere på et par timer om kvelden og rakk å bli rimelig bekymret siden det var så tidlig. Så roet det seg. Nå har det begynt å ta seg opp igjen, men har fortsatt ikke så mye da hldigvis. Kommer litt an på nattesøvn og hva jeg har gjort på i løpet av dagen, men ca 10-40 stykk på en hel dag kanskje. Noen korte som bare varer noen sekunder og som jeg knapt merker og noen på over ett minutt som tar skikkelig tak.
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 alt for mange til at jeg tør å telle.... Fikk jo diagnosen urolig livmor på føden på mandag.. så her blir det nok full sykmelding...
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Uff, det hørtes ikke bra ut! Du får hvile masse så kanskje det hjelper litt. Du har jo et krevende yrke(?) så da kan jo det har forverret tilstanden.
Seriøst Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Jeg har faktisk lurt på om jeg skal telle de, for jeg syns jeg har så mange! Men det har jeg jo ikke orket da.... Så egentlig har jeg ikke peiling på hvor mange jeg har, men jeg har hver dag. Noen dager er det mer enn andre dager, men kanskje rundt 15-30? Jeg er 29+2 i dag forresten, og har hatt kynnere lenge. Slik var det også forige gang jeg var gravid.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 jeg lå på 30-40 kynnere for dag fra ca uke 20-25, men etter at jeg ble 50% sykemeldt har jeg kanskje 5-15 for dag. Er 28+5 i dag og har hatt kynnere fra uke 16 og er førstegangs. Mormunnen min ble påvirket av kynnere og begynte å svikte etter når legen pressa på magen. Derfor ble jeg 50% sykemeldt og nå er mormunnen fin igjen:)
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Vet ikke helt jeg, har iallfall ikke hatt noen som varer mer enn ca 10-15 sekunder. Har kanskje 2-3 om dagen? Er i uke 33.
ninsoer Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 har ikke så mye no.. er i uke 38.. men har aldri telt.. nå i dag har jeg sikkert til nå hatt en 20 kynnere og d er ikke mye.. hadde på d verste 25-30 på en 1/2 time. men er oxo i perioder kynnere som kan vare veldig lenge.. sånn om kveldene kan jeg ha en kynner i over 1/2 time.. har aldri tatt tiden.. tror bare de henger i lengre da..
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #8 Skrevet 18. mars 2007 Jepp.. Skal ringe og snakke med fastlegen min på tirsdag.. Jordmor mente at jeg kanskje måtte inn til bricanylbehandling ;(
litjpia77 Skrevet 18. mars 2007 #9 Skrevet 18. mars 2007 Hei! Det varierer veldig hos meg, men er nok oppi 30-40 pr dag. Kanskje litt mindre de dagene jeg tar livet veldig med ro... Jordmoren sa at jeg hadde en ømfintlig livmor, men mener det ikke er noe "farlig". Det samme sier legen, så får bare slå meg til ro med det.
Fire småtroll Skrevet 18. mars 2007 #10 Skrevet 18. mars 2007 Føler jeg har ganke mange, er i 29.uke nå og nesten all bevegelse trigger kynnerene. Når jeg bøyer meg, går i trapper, reiser meg osv.. prøver jeg å gå en tur er magen stein hard og vond mesteparten av turen, og det samme på jobb. Ble 100% sykemeldt på torsdag så jeg håper det roer seg litt nå. Som det er nå har jeg flere i timen gjennom hele dagen..
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 18. mars 2007 #11 Skrevet 18. mars 2007 Jeg er i uke 31 og kynnerne har begynt å ta seg opp såpass at jeg må stoppe opp mens de pågår. Får skikkelig kvelningsfornemmelse. Har ikke telt dem, men det ligger nok på en rundt 20-30 på en dag tenker jeg.
Xenaen Skrevet 18. mars 2007 #12 Skrevet 18. mars 2007 Hm... Ja det er mange gitt. Men kanskje en ide å telle dem? Av og til er det på kynnerne at jeg merker at jeg vil tisse - ei full blære er visst nok for å irritere livmora. En dag jeg ikke har jobb har jeg vel en 10-15. På de dagene jeg har jobb er det vel borti det dobbelte. Skal sporenstreks begynne å telle (men skal man telle de som bare er litt stramninger, eller bare de som er ubehagelige?)
Xenaen Skrevet 18. mars 2007 #13 Skrevet 18. mars 2007 Jah, og jeg er da 28 uker på vei med nr tre! ;-)
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #14 Skrevet 18. mars 2007 Jeg har jo ikke talt som sagt, men tenker nå på alle som jeg kjenner, både de som er helt ok og de som virkelig tar tak. Kanskje jeg brude telle dem likevel? ;-) Synes igrunnen ikke det er så mange jeg, i snitt 25 stykk på en hel dag (tror jeg det må være) er jo ikke så ille, mindre enn 2 i timen fra en står opp til en har sovnet. Regner med det blir mye mer i ukene fremover nå. Husker jeg hadde vonde kynnere/maserier mange, mange ganger for dagen de siste ukene sist.
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #15 Skrevet 18. mars 2007 Teller ikke, men på kvelden er det kynnere hele tiden. Magen er knallhard og av og til er det vanskelig å gå rett oppreist. De er ikke vonde, bare ubehagelige. Er førstegangs og i uke 35. Trodde kanskje det ikke var så vanlig å ha kynnere så tydlig når man var førstegangs, men det har ikke stemt med meg. Kanskje et tegn på at jeg ikke trenger å gå mye over tiden...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå