Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde at babyer ikke skulle bruke pute, men så mener jeg å ha lest her inne at nå skal de bruke pute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er sånn liten flat babypute kan de sikkert bruke, men jeg ser ikke helt poenget. Mine har ikke brukt pute før de har byttet til stor seng når de var ca 2,5 år.

Skrevet

er vel mange forskjellige meninger om det. men jeg har en liten tynn babypute i senga hans så sjansen er mindre for at han får flatt bakhode..

Skrevet

I Sverige rekommenderar barnmorskorna jag har pratat med att man har en flat kudde (pute), pga att det minskar risken för att huvudet blir deformerat.

Här i Nårje tittar folk på mig som om jag e från en annan planet om jag nämner det... ;o)

Jag har iallafall köpt in den tunnaste allergifria kudden de hade på andra sidan gränsen, och syr egna kuddvar till den, eftersom de man köper här inte passar till den. Fick med en kudde med täcket (dyne) jag köpte, men den är 4 ggr så tjock och hälften så bred som första-gångs-kudden jag köpte.

Man får väl göra det man känner e bäst, men kan jag minska risken för att huvudet blir platt på ena sidan, så gör jag det jag kan...

Skrevet

skal bruke en liten tynn pute.. men d er vel opp til hver enkelt hva man skal gjøre..

Skrevet

Så klart at ALT er opp til hver enkelt, men det hadde vœrt interessant og "vite" hva som er riktig.

Skrevet

En på babyshop fortalte meg at dette var mye omdiskutert. Før i tiden mente man at man ikke skulle ha pute, mens man i dag har innført puten igjen. Hva som er best vet ingen, så i følge den ansatte der så måtte man bare føle seg fram selv, og gjøre det som føles mest naturlig for deg og barnet....

Skrevet

Ha ha. Sorry at jeg ler, men om babyen sover med pute eller ikke har absolutt ingenting å gjøre med om ungen får flatt bakhode eller ikke. :-)

Skrevet

Tror vi bare kommer til å bruke en brettet flanellsbleie under hodet i begynnelsen. Sikkert tykt og mykt nok, og enkelt å bytte dersom det kommer noe søl på den. Men jeg er førstegangs, så jeg vet ikke hva som er "riktig" i forhold til pute eller ikke pute. :)

Skrevet

i følge kirepraktor/fysioterapauter skal man ikke bruke pute på nyfødte før de er 1 år....

Skrevet

Nei babypute har jeg ikke kjøpt siden jeg ikke ser poenget med det

Skrevet

jenta mi har ikke brukt pute får nå ,når hun ble 2 år, men jeg har brukt putetrekket under hode hennes i tilfelle hun gulper og slikt.

Jenta mi har ikke hatt deformert hode, selv uten pute

Skrevet

Var på helsestasjonen på sånn svangerskapsgreier, der sa helsesøstrene at det er en diskusjon som pågår nå ang pute eller ikke til babyer. Noen mener at man skal bruke det (bl.a for å unngå flatt bakhode), mens andre mener at det ikke er bra!

Så hva man gjør får vel bare være opp til hver enkelt :)

Som så mye annet er det altså omdiskutert!

Skrevet

Kjøpte sånn veldig uten å tenke meg om pute da vi kjøpte dyne og madrass, og dermed var den i huset. Fikk beskjed om at det var helt ok å bruke slike babyputer, men ikke nødvendig. Vi erfarte etterhvert at Lillegutt foretrakk puta- merket faktisk forskjell på søvnen vi. Så dermed ble den brukt her i huset.

Skrevet

Min 2 og ett halvt-åring bruker pute nå, men kun det siste halve året. Vi fikk beskjed om at ett lite putevar eller en flannellbleie er det ideelle. Har ikke sett eller lest at det er noen endring i anbefalingene i forhold til å vente med pute.. Han har forøverig ikke flatt bakhode, og de to barna jeg kjenner som har fått noe deformert hode, så er det skjevt/flatt på den ene siden, fordi babyen har sovet bare på en side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...