lucky!! Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Her vi bor er det mange bratte bakker og vi må opp to lange trapper opp til leiligheten vår. Vi får ei lita jente i begynnelsen av juli så nå er det på tide å kjøpe vogn. Synes markedet er stort så jeg lurer på om noen kan gi meg gode tips ved valg av vogn.Ang pris så ønsker vi oss noe midt imellom dyrest og billigst.Er vel også lurt med en type håndbrems.
Fikk maibaby06 Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 tror det bare er trehjulinger som har håndbrems:-) så da kan du ev snevre inn søket til det. Selv har jeg emmaljunga city cross som jeg bruker nå, og en teutonia s3 som er satt bort for vinteren. Jeg går også mye i bratte bakker, og syns city cross går greit. Ikke så tung som simo el de større emmaljunga'ene i oppoverbakker, men må da holde litt mer igjen i nedover:-) Vi har heis, men tar av og til city crossen opp et par trapper når vi er hos besteforeldrene. Går greit det også, city crossen har store luftkanalhjul. S3 har også luftkanalhjul men de er ikke så polstret, så tror ikke jeg ville valgt den hvis du skal "trille" opp trapper. Skal du bare løfte med deg en bag, står du friere sånn sett. Jeg har hatt mykbag, og den kan fint løftes ut og tas med opp, eller ev inn på cafe;-) Er enig i at det virker forvirrende når du først begynner å se etter vogn! Hadde jeg fått prøve vognene først med baby hehe, hadde jeg nok kun valgt city cross. Ellers har jeg hørt mye bra om TFK-vognene, de har 3hjul og skal være lange i ryggen.
lucky!! Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2007 Tusen takk! Har det meste av utstyr, omtrent bare vogn som mangler så det er heldigvis ikke noe stress.
mammmamia ** Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Om vogna du velger er lett trenger du ikke håndbrems..! F.eks. TFK, OTH, Bugaboo veier rundt 10 kg, så er lette og enkle å dra opp trappa eller nedover bakkene..! Teutonia S3, Quinny Freestyle og andre vogner med håndbrems er ofte TUNGE vogner som du vil få problemer med opp trappene etterhvert..! Men - har du mulighet for å sette igjen vogna i bunnen av trappa kan du egentlig velge og vrake... Vi bor i andre etasje, men med utvendig svingtrapp, så jeg var avhengig av en veldig lett og hendig vogn... Valgte Teutonia Mistral, men den ble for tung, så jeg solgte den (og det er en av de letteste kombivognene på markedet!) og kjøpte OTH Urban Jungle i stedet - verdens beste vogn! Og så har den reim som du kan feste rundt håndleddet om du går i veldig bratte bakker :-) Men som sagt har jeg ikke mulighet for å sette igjen vogna og bare ta med bagen, så jeg må ha med vogna opp og ned trappa hver dag :-) Denne vogna er jo ikke så ille dyr heller, ca 6000 for sportsvogn og bag, særlig om du velger å importere selv..! Andre veldig lette vogner er Bugaboo (men den er DYR), Easywalker Sky, Teutonia Fun, Emmaljunga Cangaroo og TFK Twist for å nevne noen :-)
2julibarn Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Vil bare komme med en rettelse, TFK Twist veier vel omtrent det samme som Teutonia Mistral og Emaljunga City Cross. Easywalker er ihvertfall 3 kg lettere, men hvis vogna skal brukes fra dag en er det jo best med en vendbar vogn, og det er desverre ikke disse lette 3-hjulingene.
eli81*høygravid* Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 TFK er lett, har håndbrems og en bag som er veldig god å bære
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå