Gjest Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg leser her at de fleste av dere sliter skikkelig med smerter og er dårlige. jeg har ikke vært til utredning for pco/pcos (hva er forskjellen?), men er ganske sikker på at jeg har det. Men det jeg reagerer på, som sikkert også legen min vil bruke som argument for at jeg ikke har det, er at jeg ikke har uregelmessig mens, jeg får den hver måned, men jeg har derimot sinnsyke smerter (stikkende, ikke mensvondt) under eggløsning og mensen (dette har kommet de to-tre siste åra, hadde ikke vondt før). Jeg føler meg heller ikke noe syk til vanlig, men har nesten alle andre symptomer da....
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Hei, Jeg har PCO, og den eneste symptomer jeg har er uregelmessig mens. Er nok veldig forskjellig fra person til person dette.
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Takk for svar. Det var det jeg trengte å høre og er klar for å ta det opp med gyn. Lurer på hva han kommer til å si og mene om saken... Kan han begynne utredning med det samme? Sjekke eggstokker for cyster feks? Hvordan gjør de utredningen egentlig?
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Mine symptomer på PCO er kun uregelmessig mens! For å finne ut om du har PCO, må du ta UL av eggstokkene dine, samt ta endel blodprøver for å sjekke ulike hormonnivåer i kroppen din!
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 da håper jeg at han kan begynne med det med det samme. Fikser ikke å vente, men er redd jeg må finne meg i det....;-)
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Hvis du har anledning til det - gå til privat gynekolog, det går veldig mye kjappere! Lykke til!
krisa-82 Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 hei!har du fått time?håper du ikke har pcos da..men hvis du har det, er det bra å finne det ut så tidlig som mulig..særlig hvis du er overvektig eller har lagt på deg mye..jo mer overvektig du er, jo større sjanse er det for at du mister menstruasjonene hvis du har pcos..dette kan komme veldig snikende..tror jeg hadde det i flere år før jeg fant det ut, så du bør komme deg til gynekolog!
Palesa Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Det kan godt hende at du har endometriose. Da får man veldig mye menssmerter og er gjerne regelmessig. PCO er ikke spesielt kjent for menssmerter, "bare" uregelmessig mens og hårvekst, fedme, kviser osv. Jeg har alt dette, men ikke særlig vonde menstruasjoner. EL kjenner jeg hver gang, det er litt ubehagelig en halv dag. Men menstruasjonene er ikke spesielt vonde.
Gullblomst Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Hei Jeg har pco, men har ikke de typiske symtomene som fedme, kviser og økt hårvekst. Ikke er jeg plaget med smerter heller. Jeg begynte ikke å kjenne el før etter 8.aktive pp hvor jeg gradvis lærte å kjenne kroppens symtomer. Jeg har imidlertid ustabile sykluser, men får mens hver måned bare med ulik lengde på syklusene (mellom 26-36 dager), og så har jeg masse cyster på eggstokkene, og sliter med å bli gravid. Gyn mistenker at eggene mine modnes på en slik måte at de har dårlig kvalitet noe som gjør at de ikke er befruktningsdyktig. Så svaret er vel egentlig at du ikke trenger å ha alle symtomene for å ha diagnosen pco/pcos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå