Gå til innhold

Regelmessige kynnere - noen fler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt sovna jeg ikke før kl.06, for jeg hadde så mye kynnere. Har hatt en del kynnere i over 1mnd, men de har aldri vært så regelmessig. Begynte vel i 3-4 tia i natt, og da var det 1-5 minutter mellom hver kynner, og de varte 15-20 sek. Etter å ha ligget sånn i 2 timer, ringte jeg føden, bare for sikkerhetsskyld. Er jo bare 31 uker på vei enda, så det bør jo ikke skje noe... JM sa at jeg måtte prøve å gå litt for å se om det gikk over. Jeg tok meg litt mat, og gikk og la meg etter en liten stund. Da sovna jeg til slutt. Har fortsatt en del kynnere idag, men det har ikke vært og er ikke vondt. Flere som har hatt noe slikt, og hva gjorde dere med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hade kynnere från 18-tiden på kvällen till midnatt för ett par veckor sedan. Ringde inte förrän dagen efter, eftersom de inte gjorde ont eller något sådant, men de tog ändå in mig och körde CTG för säkerhets skull. Det visade inget så de sände hem mig igen, med förmaning om att ringa NÄR det händer, inte dagen efter...

I torsdags körde det igång vid 5.30 och höll i sig hela dagen, med ryggont och bukvärk den här gången. Ringde in vid 20-tiden, eftersom de höll i sig i runt en minut, och kom med ett par-tre minuters mellanrum. Det visade oxå på CTGn när jag kom in.

Blev inlagd över natten, eftersom de var osäkra på om födseln var igång, eller om det bara var falskt alarm, men på fredag morgon lugnade det sig igen. Fick vara kvar till lördagen för att se att det verkligen hade lugnat sig helt.

Var i 34+2 när det satte igång nu, så dom hade inte stoppat det, men händer det igen kommer jag ändå ringa in. Bättre en gång för mycket än en prematur-baby i bilen... ;o)

Har haft kynnere mer eller mindre regelbundet varje dag de senaste 3-4 veckorna, och det verkar som jag kommer ha en väldigt vältränad livmoder när det väl startar. ;o)

Dom har sagt till mig att ta det lugnt (är 100% sjukskriven) och inte överdriva med fysisk aktivitet, och om du bara är i v 31+, kan det kanske vara en god idé - tråkigt om det händer något för att man skuttar runt och stressar...

Vet inte om det här hjälper, men det blev juh en hel roman!!! *hehe*

Lycka till!!!

Skrevet

jeg har hatt d slik...

men var litt tidligere enn deg da d begynte.. var i uke 24 da jeg begynte å bi plaget.. men var i uke 26 da d ble skikkeligt ille.. hadde tilslutt kynnere hvert min.. tok aldri tiden selv.. får jeg ble bare mer stresset av d og da kom de oftere.. men da jeg dro på føden fikk jeg tatt CTG registrering og hadde da regelmessige kynnere.. men de trodde d kunne være rier.. fikk bricanyl inj for å stoppe de.. som virket i noen timer så økte de på i gjen.. fikk ny inj og varte oxo bare noen timer.. så fikk drypp til slutt. så jeg ble faktisk sendt til nermeste sykehus der de har barneavd.. i tilfelle noe skulle skje.. men d roet seg etter en liten stund der.. men ble observert der i noen døgn.. pluss nedtrapping på dryppet.. men fikk tab mot kynnerne da.. som jeg skulle ta ved behov.. som jeg brukte til uke 32 først.. skulle prøve å slutte da.. men fikk da regelmessige kynnere i gjenn etter noen dager ute.. så måtte begynner me de i gjen.. brukte de til jeg kom i uke 35+0 og da måtte den bare komme.. men kynnerne påvirket ikke livmortappen på noe vis..

hadde mye kynnere til tross for at jeg brukte tab.. for jeg prøvde å bruke minst mulig tab. men jeg etter jeg sluttet holdt jeg meg helt i ro i en uke.. og etter d ha de bare dabbet mer og mer av..

men jeg merket fort at jegha mer kynnere om blæra var full..

har ei veldig lett irritert livmor sa de.. og en ekstrem akktiv unge.. og de to kombinasjonene går jo ikke så lett i hop.. spesielt ikke i begynnelsen da babyen terget livmora og den trakk seg i hop og terget babyen som da sparket mer..

noe du lurer på? bare å spør..

er foresten i uke 38+3

Skrevet

Tusen takk for svar:)

JM sa jo at jeg skulle vente å se, men at jeg måtte ringe hvis det sto på i veldig lang tid. Er litt usikker på hva hun mente med veldig lang tid da, alt er jo relativt:) Går litt bedre nå tror jeg, er ikke så mange som det var i natt, men de er der!

Skrevet

Jeg har hatt opp og ned kynnere siden uke 27.. noen er reglemessinge i et par dager.. så roer det seg.. JM sier jeg heller burde ringe føden en gang for mye en å uroe seg om de blir verre.. Men tror det er helt normalt med kynnere son.. men blir du urolig ville jeg bare kontakta JM el føden:)

Skrevet

er bare å ringe om du synes d varer lenge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...