-carina- Skrevet 18. mars 2007 #1 Del Skrevet 18. mars 2007 Nå har vi hatt to ulike rørleggere inne for å få tilbud på oppussing av bad. Begge tilbudene havner på rett under 200 000... Vi hadde jo håpet på å få tilbud på 150 000, så det er jo litt mer enn vi hadde tenkt, da! Nå må vi virkelig gå i tenkeboksen. Planen vår er å flytte herfra om en 5 års tid, så hva skal vi gjøre? Det er egentlig bare badet som mangler på at leiligheten skal fremstå som veldig pen. Så det vil jo absolutt heve kvaliteten på leiligheten masse. Men vi vil vel neppe få igjen alle pengene vi investerer... Men så får vi nå et bad som vi kan trives med i de årene vi skal bo her også... Sånn som det er nå så grøsser vi jo på ryggen hver gang vi går inn der... Hva synes dere? Verdt det eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #2 Del Skrevet 18. mars 2007 Oi, vanskelig det der! Synes det var i overkant mye penger da... som du sier - dere skal jo flytte derifra om en 5 års tid. Men samtidig så er jo 5 år lenge, spesielt med tanke på dersom dere grøsser ved å gå inn dit. Leiligheten vil jo uansett stige i pris på 5 år (hvis det fortsetter slik det har gjort hittil) - men om dere da går glipp av en mulig gevinst ene eller andre måten er jo vanskelig å si. For min egen del så tror jeg nok at jeg hadde pusset opp badet, synes det er et viktig rom... Skjønner at dere får drømmebadet til den prisen, men det går jo an å se på alternativer til fliser/innredning - men det er jo rørleggeren/evt. flislegger så koster syyykt mye penger... nei, tror jeg ville gått for badet jeg... :-) *vifter med fantasipengene mine* :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg tror vi kommer til å gå for badet jeg også... Er jo endel penger, ja! Men som du sier er det viktig å trives... Får kanskje ikke akkurat drømmebadet for 200 000, men en definitivt mye bedre versjon enn det vi har nå. Dessverre er vel badet vårt for lite til at vi får noe drømmebad! ;o) Vi spurte han ene fagmannen i går i forhold til å kutte litt kostnader. Men som han sa, så fikk vi masse rabatter på flis og innredning dersom vi kjøpte gjennom ham. Så om vi velger flis som koster 20 kroner mindre pr m2 så sparer vi 600 kroner... Ikke mest å spare der akkurat! Nei, så jeg får vel heller sende mannen på jobb til å jobbe overtid, mens jeg sitter her hjemme og tipper Lotto! :o/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli-mor Skrevet 18. mars 2007 #4 Del Skrevet 18. mars 2007 Har dere mulighet til det økonomisk så ville jeg gjordt det. Dere kan ikke gjøre noe selv, eller få noen dere kjenner til å hjelpe? Det som må være forskriftmessig (rør, membran, det elektriske?) må jo tas av fagfolk men resten kan dere jo spare mye på. Der vi leide før vi kjøpte denne leiligheten var badet helt grusomt. Halveis tapetsert, mugg på veggene, lå i råkjeller uten varmekabler og døra gikk ikke igjen. Utrolig glad for det badet vi har nå, synes bad er verdt å legge litt penger i:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 18. mars 2007 #5 Del Skrevet 18. mars 2007 Hmm... fem år er jo egentlig ganske lenge, når en tenker etter. Vanskelig å gi noe råd. Personlig tror jeg ikke jeg hadde orket å "grøsse" meg inn på et bad i fem nye år - men det er meg... Og det er ikke noe dere kan kutte ned på, samle sammen noen til dugnad eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 18. mars 2007 Vi er liksom de som er aller mest handy av alle de vi kjenner... Og da vi skulle ta en enkel oppussing av kjøkkenet holdt nesten ekteskapet på å ryke!! (Litt overdrevet altså, men ikke så veldig...) Har noen få venner (blant annet min manns tvillingbror) som faktisk har ganske god peiling når det gjelder oppussing, men han har nok med ett helt hus han skal bygge... Og når det gjelder det å kutte ned på så var det som sagt veldig lite å spare. Prøvde å spørre fagmannen om det i går, nemlig... Vi ønsker oss senket tak og varmekabler i gulvet, klart vi kan kutte ut det. Da sparer vi vel 25 000. Men det har såpass mye for helhetsinntrykket å si, vi tenker jo oss også litt på hva som tar seg bra ut for et salg siden. Så da er det nok dumt å kutte ut det... Vi har spart opp 130 000 og feriepengene kommer jo i mai, så vi har faktisk nesten nok allerede. Og så kan vi låne det siste... Det er jo fryktelig mye annet man kunne ha brukt pengene på! Men som du sier, fem år er lenge å gå og grøsse på... ;o) Jeg kan ta og legge ut noen bilder av badet, jeg, så kan dere se hvorfor jeg grøsser!!! :oD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 18. mars 2007 #7 Del Skrevet 18. mars 2007 Nei, det er ikke mye å spare! Og et bad tar man jo ikke så ofte, så da er det greit å gjøre det skikkelig. I familien min har det alltid vært en "dugnadsånd" - vi hjelper hverandre, men det er jommen ikke morsomt å være den som spør om hjelp. Hehe, jeg sier også at om vi skulle pusse opp og gjøre alt selv på nytt, kommer forholdet vårt til å ryke også. Vi skal bygge på, forhåpentligvis i år, og da kommer vi til å sette bort alt vi også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #8 Del Skrevet 18. mars 2007 Nei, da er det ikke så mye å spare, iallfall ikke av betydning :-) Dere har jo lagt dere opp en god del med penger så da hadde jeg brukt de! Varmekabler synes jeg er nødvendig på et bad, men det er jo litt hva man er vant til kanskje? Jeg ville gått for badet uten noen kutt i comforten:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små:-) Skrevet 18. mars 2007 #9 Del Skrevet 18. mars 2007 Jepp, det koster å pusse opp bad;-) Om man skal tenke som en kjøper av bolig, ville jeg følt at et nyoppusset bad uten varmekabler var null verdt, fordi det er viktig for meg. Varmekabler gir en god komfort på badet, noe en stråleovn ikke kan erstatte. Fliser på badet uten varmekabler under er kjempekaldt! Det er jo mange som nå velger å senke taket og installere spoter - annen belysning på badet er jo også mulig, og om en først skulle spare er det vel her jeg ville vurdert det. Men da kommer en vel til en liten sum i det totale.. Et nyoppusset bad i nøytrale farger vil kanskje ikke direkte gi summen tilbake, men den vil kanskje trekke flere interessenter til boligen - og flere interessenter kan gi flere med i budrunden osv. Vi tenkte slik da vi skulle legge beleggningsstein utenfor det gamle huset vi hadde. Der var det tidligere en terrasse malt med en grusom grønnfarge, som helte ned mot ytterkant i tillegg, og gruset oppkjørsel. Det ville koste oss rundt 20.000 å legge beleggningsstein, samt rikelig med egeninnsats.. Denne summen er jo ikke verdens største, men allikevel viktig når man sparer til neste bolig;-) Men vi valgte å legge stein, rett og slett for å gi et bedre inntrykk ved ankomst til boligen. Og jammen hadde vi to interessenter til boligen før visning, og boligen var solgt til 100.000 over takst også før visning. Det var vel ikke ene og alene pga beleggningsstein, men helhetsinntrykket er viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 18. mars 2007 Ja, det er litt sånn som du skrev som vi tenker også... At vi får kanskje ikke helt igjen krone for krone, men det vil jo trekke flere på en visning kanskje. (Nå bor vi riktignok litt i gal bydel, da!) Er enig i det med varmekablene, men vi har faktisk mye varme fra naboene under... Og tror kanskje ikke at de som går på visning vil legge merke til at det ikke er varmekabler. Men som sagt så koster varmekabler + senket tak ca 25 000. Og når vi nå allikevel skal bruke 175 000, så kan vi slenge på de siste kronene for å få et skikkelig bad. Så det er vel mer snakk om å gjøre ingenting og leve med badet vi har, eller å legge inn 200 000. Vi tar neppe noen mellomting... Vi heller mot å investere pengene, for vi skal jo som sagt trives disse 4-5 årene vi skal bo her også. Om vi får 100 000 igjen i verdien på leiligheten og så betaler vi 100 000 for å trives mens vi bor her. Det er 20 000 i året for å ha et bad som vi trives med! Og det er jo egentlig ikke en så gal pris. (55 kroner dagen blir det faktisk!) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små:-) Skrevet 18. mars 2007 #11 Del Skrevet 18. mars 2007 Der ser du! Kan bruke 55 kroner på mye annet rart;-) Og å ha et bad man trives på er så utrolig deilig, synes jeg, da! Og det er vel ikke så gal bydel, kjenner fler som bor der jeg;-) Men det er syklubbvenninner av min kjære mamma - hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 18. mars 2007 Neida, jeg er egentlig fornøyd med å bo her, jeg... I hvert fall nå før Karsten begynner på skolen. (Masse fine grøntområder, stort kjøpesenter og kort vei til byen). Men det er kanskje ikke den bydel der det lønner seg å legge mest penger ned i bolig... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*EllaBella* Skrevet 18. mars 2007 #13 Del Skrevet 18. mars 2007 Hei... Kan jeg spørre hvor stort badet deres er? Vi holder også på å pusse opp, men er så heldig å ha svigerfar som både fliser og er rørlegger..Sparer tydligvis myye penger på det.. var ikke klar over at det var såpass dyrt å pusse opp bad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 18. mars 2007 Badet er ca 2 x 2,8 meter, der skal vi ha våtromsnorm. I tillegg skal vi flislegge toalettet, det er vel 0,8 x 1,4 meter sånn ca... Bad er dyrt, ja! Og jeg tror faktisk vi har valgt noen firmaer som ikke akkurat tar toppris!! Tror det er litt forskjell i pris dersom du bor i Oslo eller i utkant-Norge, da! Kan ikke få låne din svigerfar, da? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*EllaBella* Skrevet 19. mars 2007 #15 Del Skrevet 19. mars 2007 Vi bor litt i utkanten ja... Vi hadde under 150 000 som vi får pusset opp to bad på (ikke store, ca 2 x 2 m.) og lagt nye rør og noe elektrisk i huset..Men vi har som sagt mye hjelp av familie og litt venner som er elektriker, rørleggere og sånn... Skal sende svigerfar på en Oslotur jeg.. hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå