Gå til innhold

sterilisering ved ks

Anbefalte innlegg

har lest at det er relativt enkelt under ks.

spm er: Koster det noe da? og er dette svaret 100% sikkert?

Vi skal nemlig sterilisere oss, men tar nok heller han hvis det koster meg 6-8000!!! (han er 40, jeg er 26)

Har fått beskjed av fastlegen at de kan sette seg på bakbeina pga. alderen min, men jeg har jo faktisk tre barn (snart då..) og alvorlig fødsels (og dermed også svangerskaps) angst. NEKTER Å BLI GRAVID IGJEN ETTER DETTE HELVETE DER INGEN KAN GI MEG SVAR PÅ KS!!!! Det har vært noen tunge 7 måneder så langt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8673722-sterilisering-ved-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg turde ikke la meg sterilisere under siste ks til tross for at jeg er 38 år og ikke skal ha flere babyer (har 3 barn nå). Grunnen er at man aldri vet hva som skjer. Jeg tenkte som så at uff tenk om det er noe galt med babyen som ikke blir oppdaget straks. Kan jo være f.eks. hjertefeil eller andre organer som har feil, og som gjør at babyen ikke er levedyktig. Uff, dette ble negativt, men man må jo ta med i betrakting at ting kan gå galt og du er jo ung ennå.

Jeg har tenkt alle de (veeeeeldig tunge og vanskelige) tanken, og vet med meg selv at det da ville blitt adoptering eller noe slikt. Småtten som kommer nå var IKKE planlagt (men selvsagt veldig velkommen nå som det er blitt slik...!), så dette svangerskapet har vært bare fælt. Siste fødselen min var så forferdelig at jeg ikke har tenkt på annet siden jeg fikk to streker. Hadde jeg ikke vært så totalt anti abort, hadde jeg garantert tatt abort.

Eg har tenkt å sterilisere meg. Dette blir mitt tredje keisersnitt og eg har alltid hatt tøffe svangerskap så det frister ikkje igjen. Tre barn er nok for meg. Eg og tenker ein del på om alt vil gå bra med barnet. Men eg får berre prøve å tenke fornftig, og det er at kroppen min har ikkje godt av eit svangerskap til og ikkje minst enda eit keisernitt.

Mannen min nevnte her om dagen at jeg kunne jo likesaagodt faa dem til aa sterilisere meg naar de foerst er der inne - vi har jo ikke planer om mer enn to barn - han vil nok bare slippe aa kutte sine traader. Men jeg er saa usikker jeg - jeg er redd for at jeg skal endre mening senere - er det noen som vet om det er absolutt endelig om man gjoer det? For hos menn kan det jo reverseres (iallefall det er en sjanse for det). Jeg er, som de sier over her, veldig redd for at noe skal skje med en av barna og at jeg skal endre mening i fremtiden aa ville ha ett barn til. og er det noen problemer som kan oppstaa om man gjoer det - bivirkninger etc? hva er det egentlig de gjoer?

Annonse

På søknaden min står det at det er veldig vanskelig å omgjøre.

Jeg synes personlig at det er et veldig stort og tøft valg, og synes ikke man bør gjøre det hvis ikke man er hundre % sikker.

Man bør også tenke på at ting kan gå galt i ekteskapet, og nestemann man 'møter' kanskje vil ha egne barn. For meg er det uaktuelt med flere, men jeg var jo frnøyd etter to da...... og her kommer nr. 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...