Gå til innhold

Ang det greiene i hodebunn (husker ikke hva det heter...)


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Hanna har fått noe som ser ut som litt tykk flass. Hva er dette? Er det tørr hodebunn?

 

Mener jeg leste noe her om noen som hadde noe i hodebunn og lot unga sove med tynn lue om natta..... ??? Husker ikke helt.

 

Hun har hår......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Dette er veldig vanleg :-)

 

Kuren for å få vekk dette, er å ha olje i håret og la det vere i ei stund. Så kamme og då fer det vekk. Min lillegutt har mest sånn flass der han har mest hår (han har skikkeleg lang pønkesveis :-)). Har pleid å ta denne oljekuren ein gong i veka, men i det siste har eg vore litt lat og no ser eg at han har fått ein del igjen :-). Det med den tynne hua, er at du kan ha i olje på kvelden og så ha på hue som ho søv med om natta for så å kamme. Eg har ikkje gjort dette. Har berre hatt i olje ca ein time før eg kammar og badar (og brukar sjampo i håret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang pønkersveis her også! :-) Og det er mest der ja....... Samme hva slags olje?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn har Ingeborg også! Og hun har masse, tykt hår.. Har liksom sett for meg et skikkelig søl med slik oljebehandling..;) Men det har funket bra, altså? Kan det gå bort av seg selv? Hvor lenge har de dette, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører noen kaller det skurv dette flasslignende på hodebunnen.... storebroren til jenta vår hadde dette (har litt enda, 19mnd gammel nå) han hadde en del hår da han var baby. lille søster har ikke dette, hun hadde mye minde hår da hun ble født... vet ikke om mye hår og skurv har noe sammenheng.... jeg har ikke brydd meg med å fjerne skurv, det har gått fint og han har ikke hatt plage av dette.

 

vel vel.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har det bare blitt borte av seg sjøl, da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det heter skurv, ja. det er en reaksjon som kommer av hormoner. spesielt i tilfeller hvor mor ammer.

det hjelper med olje, og kam.

hvis du ikke tar det vekk, kan ungen ha det helt opp i 2 årsalderen har jeg fått høre!

men det virker ikke som om ungen min er plaget av det...

 

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kaller dette hedninghud, gå på apoteket og kjøp Salisylolje, er det som funker best :)

Skal ikke komme igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket er får du Salisylsyre NAF 2% olje.

 

Dersom ho har mye skurv, bør det fjernes. Jeg har ikke fått prøvd det på lillegutt ennå, bare fått handla inn... *litt treg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...