Gå til innhold

Dere som maler og pusser opp


bebito:-)

Anbefalte innlegg

Hvilken sort maling bruker dere? Skal male litt etterhvert vi også, og lurer på om det er maling som ikke avgir giftige gasser mtp på lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte de på malebutikken hvilken maling jeg skulle bruke på Lukas sitt rom. Da sa de at både vann og oljemaling gasset like mye, men det var lurere med oljemaling.

Det var fordi at malingen hadde gasset ferdig når du ikke kunne lukte den lenger. Med vannmaling var det vanskelig å vite når den hadde gasset ferdig siden den ikke lukter.

Har også hørt om en akrylmaling...tror jeg? Aner egentlig ikke...

Ring malebutikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det samme som "anette & lukas"...

 

Du kan ikke male og så sove annet sted ett par netter? Da tror jeg det verste av oljemalingen skulle være luftet bort... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også å høre med malebutikken.

 

Har malt med vannbasert oljemaling - og synes den er et herk for den er så seig å stryke ut! Jeg har malt takbordene til stuetaket med oljemaling, og det er en drøm å stryke ut, lukter så jeg blir knestående, men ingen lukt nå - så det går fort over.

 

I de andre rommene har vi brukt vannbasert maling, og det er som de andre sier her, vi vet ikke helt hvor lenge den gasser.. Men nå er det 3 mnd siden barnerommene var ferdig malt, så det bør vel ha avtatt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...