Gå til innhold

hvilken terminj følger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

legen sin eller ultralyden? sjøl har jeg lege termin 15 mai og ultralyd 31 mai. ifor en uke siden veide ungen 1700 g og det stemmer med lege termin. huff blir så forvirra. er jo mange som føder på lege termin og ikke ultralyd termin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har egentlig ikke så mye valg....så lenge lege og trygdekontor konsekvent følger ul termin så må nok du også bare følge den, hvis ikke kandu jo risikere å gå 4 uker over tiden, mens legen mener 2....

Blir bare forvirringer å ikke følge ul termin.

Jeg følger ul termin, men har noen små milepæler underveis.

Fødte 12 dager før ul termin sist og 6 dager før mens termin, så mine milepæler er 5. april og 10 april, mens ul termin er 17 april.

Skrevet

Du må nok bare følge ul termin som rose her sier ja. Ikke så mye valg, men det kan hende du føder før å da :)

Skrevet

Jeg følger ul- termin...

Skrevet

Har hatt samme termin av bade lege og ul i alle svangerskapene c",) Men skal ta ks 15 mai,så då er det bare å sjå fram til den dagen c",)

Skrevet

Jeg følger UL-termin, men tar i betraktning at det er 12 dager forskjell på den og mens-termin. Hadde 14 dager imellom terminene sist svangerskapet, og dette ble tatt hensyn til mot slutten, ettersom jeg var temmelig sikker på min egen termin. Sønnen min ble født midt mellom, en uke for UL-termin, skulle da blitt satt i gang den dagen han ble født. Hadde da også stort barn, og begynnende svangerskapsforgiftning på slutten.

Skrevet

jeg kan følge begge siden det bare skiller en dag mellom menstermin og ul termin...

Med første ble jeg satt tilbake 14 dager og ble kjempe skuffa, men valgte å følge ul termin... Det er stort sett den som er mest riktig også. Fødte nærmere mens termin, siden jeg fikk 3,5 uke før ul termin, men str tilsvarte at ul termin var mest riktig.

Skrevet

ul termin bruker jeg

Skrevet

Men så var faktisk ul-termin og menstermin akkurat det samme dag, 1.mai... Det var bare jeg som trodde at det måtte være rundt 8-9mai,så jeg kom jo positivt utav det jeg da...

:o)

Skrevet

Jeg følger UL termin siden det er det alle i helsepersonellet gjør. Har heldigvis ikke opplevd å ha så avvikende terminer da. første gang hadde jeg mens og UL termin samme dag, gangen etter ble den flyttet med 5 dager og denne gangen med en dag.

Skrevet

Jeg har bare en dags forskjell mellom de to, så følger UL, siden det er det man gjør i forhold til jobb/permisjon o.l

Skrevet

Jeg følger UL termin, pga det er den alle kontorene forholder seg til. Uansett så er det ikke noe stress for meg, da jeg bare ble flytta på 4 dager. Kan godt skjønne at det er frustrerende å bli flytta på flere uker.

Skrevet

Min menstermin er 8 dager før UL termin, men jeg holder meg til UL terminen. Hadde den samme differansen sist også og da kom jenta på UL terminen.

Skrevet

Her til meg så stemmer ul termin veldig bra til meg.Den er 2mai,og min egen er 3mai og lege termin er 27april.

Følger ul termin her.

Men du kan trøste deg med det ungen kommer når den kommer,enten før eller etter tiden.

Skrevet

Jeg følger nå UL-termin. Ble nødt til det etter at jeg ble innlagt på sykehuset. Her går de bare etter Ul-termin vettu...

Skrevet

Heisann!

Jeg følger UL termin selv om menstermin er 4.mai og ul 23.mai. Ser det bare som en hyggelig overraskelse hvis babyen kommer før ul-termin. :)

Skrevet

nesten samme som meg det jo!

Jeg fikk legetermin den 20 mai og UL termin den 31 mai.Blir skikkelig forvirra jeg og,selvom det ikke er så altfor mange dagene mellom da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...