Gjest Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg har hørt at noen mener at uro bare forstyrrer og skaker opp babyen, mens andre sverger til den! Vi har ikke prøvd enda på vår lille, men nå nærmer han seg 2 måneder og er mye mer interessert i det som skjer rundt ham! Han plages litt med å ligge våken i sengen sin så jeg lurer på om en uro kan være løsningen...! Kanskje den fascinerer såppass at han blir liggende å se på den til han sovner... Det er lov å håpe! ;o) Hva slags erfaringer har dere med uro? Liker babyen deres musikken i tillegg?
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Hei! Min mening er at sengen skal være til soving så vi har ikke hatt noe "stæsj" i sengen til vår lille snupp. Hun hadde derimot en uro uten lyd over vuggen sin der hun lå litt våken om dagen og den var supermorsom!
komplett familie Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 vi har hatt uro over sengen siden han var 2mnd. Den har vi hatt mulighet til å henge bort, for han vil ikke alltid ha den. Vi bruker den når han ikke er helt klar for å sove, men må ta den bort når han blir klar for det - da blir han urolig til vi tar den bort så jeg har positiv erfaring med uro! Vi har uro uten musikk - det synes jeg kan bli for mye. Har de fiskene man kan kjøpe på IKEA...
Mamma'n te linnea Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 D fungerte ikke hos oss,da forbindte hun d me lek,og roet seg ikke.eneste hun har i senga er kosekluten sin.
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Barn er veldig forskjellige på det området så vanskelig å gi noe fasit. Vi kjøpte Fisher Price Ocean Wonders til Linea når hun var omtrent på samme alder som sønnen din. Hun hadde kolikk og var ganske håpløs til tider. Men hun roet seg nå hun fikk se tv'n. Så jeg tenkte lys og musikk var greia. Etter litt tilvenning kunne vi i en lang periode bruke uroen får å få henne til å sove på dagtid. Bare la henne i senga og skrudde på, og så slukna hun ganske raskt. Da var det stort sett bare bevegelsen og lyden hun reagerte på for det var for lyst til at hun kunne se lyset i taket. Nå brukes den ikke lenger, nå blir hun bare oppspilt av å se den. Den var litt dyr, men gull verdt en periode!
katlinka Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Bare god erfaring. Har en uro der man kan justere lengden og volumet på musikken. Hun liker den fortsatt, er 7 mnd.
Lille søtnos Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 God erfaring. Vi har to med lys, bevegelse og musikk med innstillingsmuligheter.Hun liker dem veldig godt, og har til og med klart å skru den ene på selv med foten!!! Er 5 mnd. Er hun lagt for kvelden men urolig i kroppen, setter jeg ofte på den ene med skjerm (ole brumm), og da sovner hun til den. Når hun er trett nok, sovner hun uten å bry seg om dem. De har aldri vært forstyrrende, og i så fall er de jo enkle å montere av og på sengen. Hun er veldig glad i musikk og sang ellers også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå