Gå til innhold

Han har visst atopisk eksem.. :(


meg og min lillle sønn

Anbefalte innlegg

Ser det er flere av dere som har barn med eksem. Hvor ille er barna deres? Hva gjør dere med klær, vask, smøre-rutiner? Er det mange i deres familie som er atopiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vårt eldste barn har det (2,5år) og det ser ut som den yngste også har det. Jeg har aldri hatt noe problem med eksem. Faren hadde ikke noe problem med eksem før han kom til Norge, men nå har fått en del. Får den eldste begynte det med litt utslett i ansiktet i 2-3 mnd alder så kom det betent eksem i knehasene og under armene. Var varmt den summeren og det bidrog nok til det betente eksemet. Vi fikk henvisning fra helsestasjon til barneallergi-lege. Måtte bruke Locoid(betennelsedempende) krem. Vanlige kortisonkremer kan gjøre at huden blir veldig tynn og skal derfor ikke brukes over lang tid, men Locoid har en form for naturlig kortison som er mye snillere mot huden. Men det beste er jo om en kan bruke vanlig fuktighetskrem. Når ho var 5-6mnd gikk det over til vanlig tørreksem. Mest på hender og føtter. Vi har tatt allergi og astma test på henne flere ganger og den viser ingen tegn til allergi. Allergitester tatt første leveår har sjelden positivt resultat. Verken da jeg ammet eller nå når ho spiser selv har vi merka at eksemen blir verre av noen typer mat. Det som gjør eksemen verre er klima og enkelte ullplagg. Den beste tiden er august-september og den verste er januar-mars.

 

Det første året brukte jeg tusenvis av kremer på fuktighetskremer som foreldre sa at hadde hjelpt deres barn. Så jeg har prøvd utallige kremer. Men vi har ennå ikke funnet noen krem vi er helt fornøyd med. Så det som passer for andre sine barn er ikke sikkert det passer for ditt. Det allergilegen sier er at det er lurt å bytte fuktighetskrem ofte. Og det gjør vi nå, vi har jo så mange typer liggende så varierer litt mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at barna kan vokse av seg eksemen...

jeg hadde atopisk eksem som liten og jeg vokste den av meg, men den kom tilbake igjen etter noen år igjen da... så nå må jeg smøre meg med aderma hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...