Gå til innhold

hjelp, greier ikke å holde ut....

*dragonfly*

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet om dette tidligere, men nå synes jeg dette er uholdbart.

Jeg har store mistanker om at det er tvillinger og skal ikke på ul før 20.april. JEG MÅÅÅÅÅÅ vite det før den tid. Holder på å bli gal av nysgjerrighet. Grunnen til at jeg mistenker dette er: 1. hcg er nesten dobbelt så høy enn vanlig med 1-ling, 2. Jeg har stooor mage, 3. Jeg snakket med ei som sa hun var sanndrømt, og hun sa du får faktisk guttetvillinger, 4. Da legen min skulle lytte på magen og høre etter barnets hjertelyd, fant han lyden på siden av magen min, så flyttet han "dingsen" til den andre siden av magen og da hørte vi også hjerte lyden, så sa legen: hmmmm nå har babyen flyttet seg hit allerede...hmmm. ja ja ...

Han er veldig forsiktig med hva han sier. Han nekter å sende meg på ul tidligere og jeg har ringt alle privatklinikker i fylket og hørt om å få time, men de har ikke ledig før 20.april. Da er jeg like langt. Noen som hhar gode tips? Jeg snakker til mannen min om dette konstant. Han er lei, og det forstår jeg. Jeg prøver å ikke tenke på det, men ikke så enkelt, når vi driver å skal kjøpe ny bil(kan ikke kjøpe hva som helst...har barn fra før av og....) og vogn? jeg har en vogn på hånda, helt ny simovogn, sort og kjempefin, som jeg skal få til 1000,- men jeg går nok glipp av den om jeg venter, desuten må jeg kanskje ha tvillingvogn???? Uff, dette er uholdbart synes jeg. Føler meg litt teit og da osm ikke greier å vente......

Fortsetter under...

Hei!!

Er det ingen private gynekologer el.l som du kan få time hos for å få utført en innvendig UL? Jeg tok det i uke 9-10 hos min private gyn, og der så han at det var 2 med en gang:-)

Det med hcg nivået osv vet ikke jeg så mye om, men det skal vel litt til at "fosteret" plutselig "hopper" over til den andre siden av magen!?! Hos meg ligger de, og har gjort det hele tiden, på hver sin side!

Hvis du ikke får noen time før, ville jeg nok ventet med å kjøpe både bil og vogn, det er jo dumt hvis det viser seg at det er 2 der og så må dere bytte bil og vogn igjen!!

Uansett, lykke til!!!

KLem

takk for svar. nei det var ingen private gynekologer som hadde ledig før laaangt etter påske :( Tronhjem blir det nærmeste, men det tar 4 timer å kjøre. Jeg har så vondt i bekkenet, at det blir for langt å kjøre...

Vurderer å gå til en synsk dame som tar på seg rådgivning o.l.... he he ... :)

hmm..hvor langt er du på vei da??virker som du bare er noen uker på vei og da ville jeg jo ikke kjøpt vogn i heletatt..hva om det er trillinger lissom..min mening er jo å vente med vogn til etter ul da..for det er mange ting som kan skje..

jeg gikk på ul i uke 11..fins det ikke volvat i trondheim??

jaja,prøv videre..lykke til

Hei,

Syns det høres mistenkelig ut ja...

Mye likt mine signaler da jeg var gravid med mine jenter...

Men bare for morro skyld, hvis du har lyst, kan du ikke be en av de synske jentene inne på spåsidene her inne om å spå deg?

Du må holde oss oppdatert etter ultralyden i alle fall.

Er det noen synske inne på en spåside her??? ev. hvor??

Jeg mener selv at jeg er 15-16 uker på vei, men legen mener mye mer..., faktisk opp til 8 uker mer. Det kan jeg garantere at jeg ikke er. Ja jeg skjønner jo at jeg må vente med å kjøpe vogn,men utenom dette så grubler jeg meg gal. Jeg har jo fått ul litt seint. Ang. volvat i Trondhjem, jo det har de sikkert, men som jeg skrev; det er vondt å kjøre i 4 timer for å komme dit. ( og 4 timer tilbake) Jeg sliter med å kjøre 15 min i bil. Har slitt med bekkenet helt siden forrige svangerskap. Dette svangerskapet er heeeeeelt ulikt det forrige så langt..... hmmm. Noen som vet dette med spåsider??? :)

Annonse

Når jeg var 16 uker på vei målte jeg allerede 20 cm fra bekken til toppen av livmoren: dette er typisk når man venter to. (vanligvis måler du samme antall cm som antall uker du er på vei, med unntak av tvillinger/flerlinger) Til sammenligning måler jeg nå 36 uker, men er bare 27 uker inn... Har legen målt deg enda?

Andre ting er generelt at du er mye større enn vanlig, og ofte med toeggete tvillinger opplever man ofte kraftig morgensyke. Er det ikke mulig for legen din å gi deg en henvendelse til UL grunnet medisinske årsaker? Om du faktisk skal ha tvillinger, så trenger du nøyere oppfølgning uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...