Gå til innhold

Før RIT nå st. olavs

amilde 11.06

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg fødte mine tre jenter på RiT, så jeg var spent på hvordan det ble denne gangen. Hadde hørt mye positivt på forhånd. Nå ble det ikke slik som jeg hadde forventet på forhånd, siden Jens ble lagt på intensiven med en gang, og ble der i 11 dager. Men jeg kan jo si litt om min erfaring angående det. Da han kom på intensiven i 2.etg, fikk jeg rom på Barsel. Hvis det er noe med barnet eller mor, kommer man på barsel. Men hvis alt går fint med mor og barn, kommer man på sykehushotellet i 5.etg.

Jeg lå på barsel i 2 dager, men kom på hotellet etter det. Da fikk jeg rom i 3.etg. De som får rom i 5.etg, får oppfølging der med sykepleiere, jordmødre, barnepleiere. Jeg klarte meg selv, men var jo på intensiven hele dagen. Fikk frokost på hotellet, men spiste middag og kveldsmat i kantina på sykehuset. Er du på hotellet i 5.etg, spiser du alle måltider der.

Tross alt hadde jeg ei veldig positiv erfaring fra oppholdet. Det er flinke folk som jobber på alle avdelinger.

Jeg må bare tilføye at det var veldig positivt med eget rom og, ikke minst, eget bad. Det var stor forandring i forhold til før, da man lå 4 på samme rom og delte bad og do i gangen. Rene luksusen nå. Slik er det både på barsel og på pasienthotellet.

For meg og andre som hadde barnet på intensiven, ble det mer gåing mellom avdelingene. Det slipper man jo om alt går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...