Gå til innhold

utvikling

~anette & lukas + ella ~

Anbefalte innlegg

Er Lukas litt treig eller er det fler på 8 mnd som ikke krabber, setter seg opp, sier noen ord osv?

Han kan rulle, rotere rundt seg selv og babler mye, men ingenting forståelig.

Det ser ikke ut som han har tenkt å begynne å krabbe i nærmeste framtid heller.

Er ikke bekymret, men lurer bare på om han er litt sent ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingrid krabber heller ikke, og hun har nettopp begynt å rulle fra rygg til mage(har rullet en stund fra mage til rygg). Hun sitter fint av seg selv på gulvet og har begynt så smått å ake og rotere på rumpa, men kommer ikke opp selv. Hun roterer på gulvet.

Det var en annen som skreiv noe av det samme i en tråd her for et par dager siden, kan se om jeg finner den, der var det mange som svarte(inkludert meg)

Jeg er heller ikke bekymret, men utålmodig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie har akkurat begynt å krabbe, si mamma, sette seg opp og reise seg. Jeg lurte på om hun var begynt å bli litt treig (har ellers vært tidlig ute) når jeg leste om hva alle de andre kunne, og så plutselig kom nesten alt i løpet av kort tid. Men andre ting som vinking, klapping og hvise hvor stor hun er er det ikke tegn til.

Leste i spebarns boken at det var vanlig å krabbe fra 9 mnd, sette seg opp fra 10 mnd, si ord og reise seg fra 11 mnd. Så tror ikke han er treig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma som HI her. Er ikke bekymra jeg heller. Han går i sine søsters forspor, og hun er aldersadekvat i det meste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke han er sent ute nei. Barn utvikler seg jo forskjellig, og i sitt eget tempo. Albert kan heller ikke krabbe, sette seg opp selv eller si noen ord. Han kan heller ikke vinke eller vise hvor stor han er. Han står klar til å krabbe, og har gjort det en stund, så det er kanskje like rundt hjørnet:) Men jeg er ikke bekymret for at han er treig. Fetteren hans krabbet ikke før han var nesten 1 år, selv om han er en veldig aktiv og godt utviklet krabat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun setter seg opp men krabber ikke, åler seg ikke fremover (bare bakover). Hun kan vinke (begynte med det igår når jeg sa vi skulle vinke hadet), ikke viser hun hvor stor hun er..

Tror kanskje hun går før hun krabber om hun følger foreldrene sine :)

Og jeg er ikke bekymret det grann.... Hun er jo verden søteste sjarmtroll og kan akkurat så mye som hun kan!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde samme tanke om lille emma helt til jeg slo opp i en av disse tabellene... da så jeg at hun er akkurat helt på gjennomsnittet :) hun er som din lille...

jeg ble så stresset av å se hvor flinke alle andre var helt til jeg bestemte meg for å "melde meg ut"... det at noen skryter av sine barn (som man jo skal) betyr ikke at alle er på det stadiet...

og så tror jeg kanskje at noen overdriver litt av hva de små kan også.. jeg husker jeg hadde en venninne som sa at hennes sønn begynte å rulle da han var 10 uker... og så kom de endelig på besøk og så viste det seg at han rullet overhodet ikke, han bare la seg litt på siden... og det hadde jo emma også gjort..

i følge min tabell så skal de si sine første ord, begynne å krype/krabbe og sette seg opp mellom 7-9mnd... så emma er derfor kjedelig "normal" og det tror jeg lukas også er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...