kine 24.12.2007 Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Hei! Lurer på om jeg har for kort lutealfase. Det gikk 10 dager i mellom EL og TR (tar ikke med disse dagene i beregningen). Vet det er i grenseland, og lurer derfor på om jeg burde gjøre noe med det. I så fall, hva burde jeg gjøre? Hvis egget ikke blir sluppet, fører dette til kortere lutealfase? Hva skjer med det gule legemet hvis egget ikke blir sluppet? Håper noen vet )
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Hei ! Du finner mye nyttig info på www.pernille.info Hilsen
kine 24.12.2007 Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2007 Ja har lest det meste på den siden. Synes den er veldig bra, og har fått svar på det meste jeg har lurt på så lang. Mend det jeg ikke finner så mye om, er hva kan man gjøre hvis man har litt korte lutealfaser. Er det noe man kan gjøre selv, har f.eks. lite søvn, stress eller lite trening noe å si? Har også lest noe om wild jam og b-vitaminer. Er dette å anbefale?
Tante Gustava Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Hei. Jeg har også korte lutealfaser, 9 dager mellom EL og TR. Har prøvd å sjekke mye i forhold til om det er noe å gjøre med det, men finner ikke noe godt svar noe sted. Nå skal vi snart inn til samtale i forbindelse med oppstart av IVF så kanskje jeg kan få noen svar der... Gyn hadde i alle fall ikke noe bra svar. Håper i alle fall det
coscos Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Hei! Surfet litt rundt inne på diverse forum, og kom over innlegget ditt, så tenkte jeg kunne gi deg litt info om min erfaring. Jeg har også kort lutealfase, og tror at det har vært årsaken til at jeg har mistet en del ganger tidligere (kanskje ikke hele forklaringen, men noe av den...). Jeg fikk derfor skrevet ut Crinone av min lege (etter å ha vært til utredning for habituell abort på Riksen), og dette er et tilskudd som skal hjelpe det gule legemet før morkaken tar over. Jeg begynte å ta dette så fort jeg fant ut at jeg var gravid, og tok det til og med uke 12. Det går bra med meg nå, jeg er allerede kommet til uke 34! Ønsker deg lykke til! PS! Hvis du ønsker mer info, så send meg gjerne en PM, jeg er vanligvis ikke inne på dette forumet.
Pops Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Jeg sliter også m korte lutealfaser og manglende EL. Har hatt 8 pergokurer som hjalp på m EL, men ikke på lutealfasen som har variert fra 9-12 dager. Har vært fulgt opp av gynekolog og nå er vi i gang med 1.IVF (etter 2,5 års prøving). Virket ikke som at det var noe alternativ bortsett fra IVF. Har vært og søkt litt på nettet, sjekk ut denne http://www.inciid.org/printpage.php?cat=infertility101&id=7 Tipset til deg er å ta temperaturen og føre dette inn i skjema, f.eks på fertilityfriend.com eller www.pernille.info. Du kan også snakke med fastlegen din. Det vanligste er at de ber deg prøve i ett år før de henviser deg videre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå