Gå til innhold

Voksiposen er innkjøpt, men...

Anbefalte innlegg

vil det bli for varm å bruke i mai, sommer og utover sensommeren? Vil helseteppe og lammeskinn være best? Eller vil lammeskinn være for varmt det også? Og hvilket lammeskinn skal man velge? Finnes jo mange varianter å velge mellom.. Men "Ludde" fra IKEA er sikkert ikke no særlig....?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8670602-voksiposen-er-innkj%C3%B8pt-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ludde

Ser det står mye positivt og negativt om Ludde fra Ikea på forum-debatter som går litt tilbake i tid. Mange er fornøyde, de bruker en korthåret variant og vasker det med stort hell. Andre mener det loer, barna svetter i det og at det tar for stor plass. Så her er det bare å gjøre seg opp en egen mening.. Man kan jo selv velge hvor man handler inn utstyr og tilbehøret til barna sine... Det gjør vertfall jeg!

Tror ikke du får særlig bruk for voksipoen de første mnd.. Det blir alt for tett og varmt. Lammeskinn og teppe holder når det er varmt. Så kan man heller bruke et tykkere teppe eller evt dyne på kalde dager - kvelder. Det er viktig at babyen ikke blir overopphetet også da..

Jeg fikk marsbarn sist og brukte kun lammeskinn og dyne frem til sommeren - da gikk vi over til tepper i forskjellige tykkelser. Det fungerte bra.

Vi har kjøpt nytt lammeskinn nå til nr to - på babyshop til 300,-. tror ikke jeg ville ha satset på skinn fra IKEA.

Jeg satser på dyne og et helseteppe i vogna.

Jeg mener det er nok,men klart en m¨jo se an temperaturen også.

Blir nok ikke noe lammeskinn her på sommeren,men en skinnpose til høsten tenker jeg.

Voksiposen har en øvre grense på grader ute når den kan brukers...mener det er 10 varmegrader. Over det blir den for varm!!! (den er av ull og gutten vår svettet i den, nesten uten klær, når det var 5 varme ute)

Vi har skinn fra ikea, og det er like bra som andre typer skinn. Vi har bare hatt positive erfaringer med dette. Vi kommer til å bruke skinnet og dyne/teppe hele sommeren og voksiposen når det begynner å bli høst-kalt.

Annonse

Hei.Jeg jobber på 0-3 års avd.i barnehage.Alle de 8 små såver ute under tak i all vær og vind.Voksiposen er allt for varm og kompakt til å brukast i mai.juni.juli.august og kansje og i sept.avh.av været.Dyne og eit teppe er ofte nok i den mnd.Fra oktober er det vertfall meir aktuelt.Voksiposene holder så godt på varmen at den skal kunne brukast uten å måtte ha dyne over i tillegg.(Var det iskaldt la me gjerne ei dyne på toppen for at ikkje det skull blåse rett inn i vogna.)Saueskinn kan du ha i bunnen av vogna på sommertid og.Puster når det er varmt og varmer når det er kaldt.Helios,nøstebarna og biteringen veit eg selger lammeskinn.Gode.Lykke til.Eg venter baby i mai.

Tipper det vil holde med helseteppe jeg.

Eldstemann her ble født i november. Vi hadde på han ullundertøy, sokker og dress (sånn med votter og føtter på) + lue og la han i fleecepose og glidet igjen.

Da vi kom inn var ungen kjempevarm.

Så etter det kjørte vi med posen åpen til gamle damers store forferdelse.

Du må nesten se ann om du får en varm unge eller en liten frysepinne.

Men jeg tipper det vil holde med en tynn dyne/ et litt tykt teppe i mai og helseteppe i juni-juli-august.

Om babyen har klær på blir den fort klam på lammeskinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...