Gå til innhold

Trodde jeg skulle grue med mindre til fødsel nr 2.....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når jeg skulle føde nr 1 gruet jeg meg ikke i det hele tatt, tenkte liksom litt lett på det, at dette hadde vi kvinner klart i alle år så dette skulle jeg klare å..

Og fødselen med førstejenta gikk veldig bra, ble klipt og sydde to sting og hadde ikke no bedøvelse..

Men nå venter jeg nr 2 i april og kjenner jeg gruer meg så fælt til fødselen, jeg er livredd for å revne, det er sikkert kjempe teit og jeg prøver og bare ta meg sammen og få meg selv til og slutte og surre men klarer ikke...

Det er jo så dumt og være redd for noe jeg ikke har opplevd....

Fortsetter under...

Hei du

Jeg skjønner godt at du gruer deg til fødsel nr 2. Selv er jeg også gravid med nr 2.

Men det virket jo som din første fødsel gikk veldig bra. Og jeg vil tro du er litt "utvidet" nedentil og mer tøyelig nå enn forrige gang. Jeg tror ikke det er noe mer sjans for at du revner nå, så sant du ikke får en kjempebaby. Men førstejenta var ganske gjennomsnitt eller?

Min første fødsel var en gutt på 3,6 kg, jeg fikk bare noen rift og måtte sy to sting. Jeg innbiller meg at det går lettere denne gangen. Jordmødrene pleier å være veldig flinke til å veilede deg når hodet kommer.

Hei.

Venter nr 3. Må bare få si at i 99 % av tilfellene er fødsel nr 2 letter enn nr 1. Grua meg veldig til fødsel nr 2, men denne gangen gruer jeg meg ikke så veldig. Bekkene er løsere med nr 2 og fødselen tar som regel kortere tid. Men på en annen siden vet man jo hvilke smerter det er snakk om når man har vært gjennom det før....

Ble klipt med nr 1, men med nr 2 revna jeg ikke engang.... og nr var nesten 1 kg tyngre enn nr 1!!

Tror det blir lettere denne gangen :-)

Lykke til!

Tuuuuuuusen takk for gode ord, og nå gidder jeg ikke være anonym heller;-)

Syns liksom fødsel nr 1 var så grei og da blir det lett og tenke at det kan umulig gå like lett denne gangen, men nå er jeg myyyye roligere..

Flott å ha dere altså:-)

• 1 måned senere...

Kjenne mæ igjen ja! :) alt gikk helt fint med fødsel nr 1, ingen revninge, men nesten alt av smertestillende..hehe, lystgass likte æ veldig godt! ;p

No grue æ mæ mye mer enn det æ gjorde med nr 1, skjønne ikke helt det der.. med tanke på at alt gikk så bra sist gang så skal æ vel ikke ha nåkka å grue mæ til, men huske h\jo kor forferdelig ondt æ hadde det i en del tima, kanskje det e derfor??

Termin med nr 2 i september her, så håpe angsten går over til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...