Rasko Skrevet 17. mars 2007 #1 Del Skrevet 17. mars 2007 Nå er det snart et år siden jeg sluttet å amme lillegutt, men jeg har jo ammet ham og storesøster i over to år tilsammen, og har mange ganger tenkt på hvor forskjellig det føles å amme på ulike offentlige steder. Jeg synes det har gått bra å amme de aller fleste steder. Kafeer, kjøpesentre, toget, ja også i kirken i dåpen falt det helt naturlig. Lillegutt var veldig ukonsentrert og ble lett distrahert, så jeg måtte alltid sette meg i en stille krok når jeg var et sted med mye folk. Når jeg stakk meg vekk i en stille krok f.eks i en kafe, var det altså ikke fordi jeg var sjenert eller fordi jeg ville ta hensyn til folk som blir brydd av å se amming, men for å gi lillegutt matro. Det mest ubehagelige stedet jeg ammet, var på Gardermoen. Før innsjekking er det ingen rolige steder å sitte (bortsett fra på do). Det føltes unatulig å ta frem puppen midt i den hektiske trafikken av folk som skulle hit og dit, og lillegutt greide som sagt ikke å konsentrere seg om brystet på slike steder. Hva er deres erfaringer med gode og dårlige ammesteder? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8670322-noen-tanker-om-gode-og-d%C3%A5rlige-ammesteder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 17. mars 2007 #2 Del Skrevet 17. mars 2007 Nå må jeg si at min lille var svært konsentrert om "the issue at hand" når puppen var tilgjengelig. Så lenge jeg kunne sitte (hun var for tung til å gå med) så var det ok! Ammet fint på Gardermoen jeg! Det var ikke få ganger jeg satt meg i skredderstilling boms på gulvet. Mange tittet, det ga jeg blanke i, og passet på bluferdigheten der det var nødvendig (med et teppe eller noe slikt). Det verste var vel når det var skittent... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8670322-noen-tanker-om-gode-og-d%C3%A5rlige-ammesteder/#findComment-8670453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fikk maibaby06 Skrevet 17. mars 2007 #3 Del Skrevet 17. mars 2007 de første fire månedene ammet jeg masse forskjellige steder, våknet han så skulle han ha mat NÅ. Satt på mange benker ute i fjor sommer når alarmen gikk:-D Gikk stort sett bra, til og med da jeg ammet sittende på en stol v køen til prøverommene på h&m, midt i verste tiden på en lørdag:-) Etter vel fire mnd, ble han veldig ukonsentrert. Måtte få se seg litt rundt før vi begynte, og så var det å snu seg hver gang det var det minste antydning til at det skjedde noe rundt han. Prøvde også da å sette meg i en krok, ev med et teppe over, eller slik at han lå og kikket i en vegg. Jeg ammer fortsatt, men har stort sett gitt opp amming ute. Blir sittende med puppen ute mens han kikker rundt og gjør alt annet enn å suge:-) Evt at han suger til utdrivingen kommer godt igang, slipper taket, og så sitter jeg da mens det spruter ut, hehe. Mitt beste ammested var på ferie i København, eget ammerom på Magasin du nord, gode skinnsofaer og med litt skjul for innsyn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8670322-noen-tanker-om-gode-og-d%C3%A5rlige-ammesteder/#findComment-8670703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #4 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg har stort sett samme erfaring som Rasko. Siden gutten min i perioder krever pupp hver eneste time blir det amming mange forskjellige steder dersom jeg skal komme meg ut noe - og det må jeg for ikke å klikke. Han er ikke gamle tassen, men lar seg allerede distrahere av synsinntrykk. Det jeg har funnet ut er at han roer seg veldig hvis jeg tar et tynt teppe og henger over skulderen sånn at hodet hans dekkes. Jeg har et tynt pledd av babyull strikket med løse masker som egner seg ypperlig, og ikke noe problem å puste gjennom (har testet selv) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8670322-noen-tanker-om-gode-og-d%C3%A5rlige-ammesteder/#findComment-8675182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå