Gå til innhold

Hjelp,hjelp,er redd fødsel starter før keisersnittet.

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg fikk meg en deal med legen om at jeg skulle gå til termin så skulle jeg få keisersnitt om fødselen ikke startet naturlig før da. Har termin i morgen og får keisersnittet mitt på tirsdag. Nå kjenner jeg murring i rygg, og litt mageknip. Kjennes veldig rart ut.. Og nå er jeg livredd for at fødselen skal starte før jeg får tenkt meg om. Noen som vet noen gode råd for at fødsel IKKE skal starte?

Jeg har fått innvilget keisersnitt pga stort barn, hastekeiser for 15 måneder siden og angst så for meg var det en lettelse at jeg fikk denne dealen.

Trenger ingen moral om at keisersnitt er farlig osv osv fordi jeg har gått igjennom det med legen min og vi er enige om at keisersnitt kan være det beste for meg om jeg ikke starter naturlig snart. Jeg skal uansett ikke ligge lenge i fødsel før jeg blir førløst med keisersnitt.

Noen med tips? Tusen takk !! :)

Fortsetter under...

uff, jeg har samme panikken som deg. Jeg har fått (mest sannsynlig) en deal at jeg får ta en uke før termin hvis den ikke har startet, problemet mitt er at mine to andre kom 2 uker før tiden!!!!!!!!!!

Og det er lixom ikke aktuelt å stoppe fødsel hvis den starter før.

Med de to andre merket jeg ingenting før jeg var 6+ cm, og da er det for sent sier hun jeg laget deal med.

Jeg skal love deg at siste uke før ks dato (igjen, hvis jeg får, kk nekter å gi meg endelig svar før jeg er nærmere dato, 30 mai) ligger jeg på rygg og beveger meg ikke!!! Det blir ikke sex på mannen min, ingen sterk mat, ikke brus, husarbeid, bøying, krangling (SRESS) eller noe som helst. Jeg skal gjøre alt motsatt av alle andre som ønsker å få igang fødsel!

Lykke til, det går nok bra skal du se.

en ting til: vær veldig var på kynnere.. Jeg var overbevist om at mine var falske hele dagen sist jeg fødte, og da jeg kom inn etter en halvtime med *sikkerhet* på at de kanskje ikke var så falske, var jeg allerede 8 cm, og da gikk det kun en time før hun var ute!!!

Uff, skjønner godt hvordan det er! Jeg hadde termin på fredag og skal ta ks på onsdag (pga stort barn), så nå prøver jeg å gjøre minst mulig for å ikke sette igang noe. Jeg har også hatt masse kynnere og sterkere menssmerter enn tidligere, så det er bare å krysse fingrene for at det går bra! Lykke til! ;)

Annonse

Heei!

Takk for svar ! Så betryggende å vite at jeg ikke er helt gal siden jeg ligger her å kniper sammen beina og håper at ingenting skal skje:)

Jeg har ikke hatt sex på ukesvis , ingen sterk mat , ingen kanel eller lignende :)

Skal være obs på kynnere, synest jeg har mye mer nå enn tidligere. Bare jeg snur meg litt i senga så er magen steinhard. Uff og uff. Men men, kanskje jeg skal stå på hodet litt og se hva som skjer da ;)

Stort barn her også og synest det er dumt at hvis jeg føder nå må jeg prøve å føde, hvis jeg venter til tirsdag så blir det keisersnitt. Ungen er jo ca like stor nå som på tirsdag :) Har termin i dag jeg har, håper det er mye psyke inn i bildet som gjør at jeg tror noe kan være på gang.

Har dere noen andre tips til å holde seg i noen dager?

Lykke lykke til damer! :) og takk for støtte !

synes ikek du skulle godtatt den dealen jeg, når du føler det slik.

jeg skal ta ks på onsdag.

De prøvde å lage en deal med meg også at de skulle sette meg i gang på mandag om om jeg ikke hadde født på to dager skulle jeg få ks på ondsdag.... da ssa jeg bare GLEM det, deter det samme som om du ikke trenger å sette meg opp på ks , du vet at jeg har født på to dager når jeg andre gangs og hadde styrt fødsel sist..

nå har jeg en deal, starter ting før onsdag velger jeg selv hva jeg vil når jeg kommer til sykehuset, ellers blir det ks på onsdag om ikke noe haer skjedd til da..

Du bestemmer LIVE, ikke la deg styre!!!!

Heihei! Takk for svar! :)

Jeg burde kanskje ikke godtatt det men jeg ble bare så glad da jeg i det hele tatt fikk en deal jeg da jeg var med samtale hos fødselslegen på sykehuset.

Sist fødte jeg langt over termin og regner meg at jeg ikke gjør det denne gangen heller... men så kommer murringen i ryggen og mageknipen og jeg tenker " åå herregud - hva er det som skjer"

Jeg hadde ikke en styrt fødsel sist, problemet var at babyen ikke ville gli ned i bekken og stod fast. Denne her blir nok større en førstemann så jeg er bekymret. Ser for meg tang og sugekopp og revning. Jeg ORKER BARE IKKE!

Men men, nå håper jeg bare for min og jordmødrene sin del at jeg ikke går i fødsel, for selv om jeg kanskje virker som ei nikkedukke så kan jeg være vanskelig jeg og

Lykke til Kris med ditt keisersnitt! Heldig du er som fått en litt bedre "deal" enn meg. Vi kommer hjem fra sykehuset ca samtidig vi da. Håper å få høre hvordan det har gått :)

Heihei!

Gutten kom heldigvis med keisersnitt 20 mars :) Kom hjem fra sykehuset i går, orket ikke å ligge der nede mer med ammeproblemer og mange damer på rommet.

Nå pumper jeg og legger gutten til selv hjemme slik jeg gjorde med førstemann og det gikk heelt fint :)

Synest dealen min var super, men klart om jeg hadde måtte født vanlig hadde jeg blitt superskuffet.

Lykke til med samtalen din!! :)

Hei!! Så fint at alt gikk bra med dere og at han holdt seg der inne til tirsdagen! ;) Jeg skulle jo også ta keisersnitt, dagen etter deg, men natt til tirsdag gikk vannet og gutten kom til verden på "vanlig" vis tirsdag formiddag. Det gikk jo egentlig greit nok, men var ikke noen enkel fødsel, og i ettertid har jeg vært helt mørbanka, bekkenet mitt fikk skikkelig hard medfart og jeg ble klippet ganske mye i tillegg til at det revnet endel flere plasser! :s

Annonse

Hei

Gratulerer hjerteligst!

Ja nå ble vel flere av oss damene her inne spent på hvordan det gikk med deg, om bebisen holdt seg til tirsdag den 20, he he.

Deilig å høre at alt gikk etter planen.Håper du får en fin barsels tid med gullklumpen!

Hei

Jøss, så bra at jeg klarte å lage litt spenning her inne på siden! : ) He he

Til deg som ventet en liten en, var det aldri snakk om ta keisersntt ? Men bra at det gikk såpass bra at det gikk og gratulerer såå inderlig mye med barnet : )

Snakket med legen og hun sa at livmoren min var ganske så sprengt og at om nr tre en dag vil komme til verden så slipper jeg å tenke på dette en gang til for da blir det automatisk keisersnitt . Det var godt å tenke på : ) Men det blir nok ikke før om mange mange år . Har joH to tette å ta meg av nå og skal kose meg med de jeg allerede har før jeg tenker på å få et nytt barn.

Hvordan går det med dere ellers da damer? uff, kommer til å savne barn i magen jeg

Har skiftet nick jeg (Var "liten guttebebis i mars <3" før).

Visst det var meg du spurte, så var det aldri snakk om å ta keisersnitt under fødselen når den startet av seg selv nei. Synes det var litt rart egentlig, for på forhånd fikk jeg beskjed om at de kom til å ha en lav terskel for å ta han med haste ks dersom det stoppet seg opp, og jeg lå ganske lenge med pressrier, men gutten kom ikke langt nok ned i bekkenet slik at jeg kunne begynne å presse, så jeg fikk drypp for å forsterke riene og de sa at dersom det ikke ordnet seg innen en halvtime, kom de til å hjelpe han ut med vakum. Heldigvis ordnet det seg! :)

10 dager siden gutten min ble født nå, og klarer fortsatt ikke ut å trille og kan bare stå oppreist en liten stund før jeg må sette meg.. :-( Har sinnsykt ondt i bekkenet også ble jeg klippet+revnet endel, så det kjennes ut som jeg har fått virkelig rundjuling! Kjedelig for det er jo sååå fint vær her!

Savner bim jeg ja, er innom her hver dag.. :P Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...