*Mi tesorito* Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Har hørt om de tre punktene som liksom skal kunne starte (?) fødsel, Men hvordan gjør man det da?? Skal man bare sitte å massere disse punktene? Eller trykke konstant?? Og hvor lenge skal man holde på?? Noen som vet?
ninsoer Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 hær er en link: http://www.forskning.no/Artikler/2005/januar/1105707329.28
*Mi tesorito* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2007 Ett punkt skal være i ganen, rett bak fortennene(?), Ett er mellom tommel og pekefinger og det tredje er på innsiden av leggen, fire fingerbredder ovenfor ankelen Da får jeg bare sitte å trykke litt da.. Ingen som vet noe mer om dette??
blid og fornøyd! Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 *klipp, klipp*: Akupressur Trykk med hånd eller finger i stedet for nåler er akupressur. Punkt A – det beste punkt til å sette fødslen i gang – punktet er på lilletåens utvendige side bak neglefalshjørnet. Punkt B – aktiverer livmoren – beliggende mellom i fordypningen mellom den utvendige ankelkno og achilles-senen, på der hvor ankelknoen slutter. ( jeg oversetter fra dansk... jeg vet ikke helt hva ankelkno er på norsk ) Punkt C – mellom tommel- og pekefinger i svømmehudsfolden, hvor tommelfingerspissen rører høyre håndrygg – hjelper også med igangsetting. Du finner punktet og presser forsiktig i 25-30 sekunder, hvor du gradvis øker trykket til det er fast. Deretter skal du holde på punktet i 2-3 minutter og slipper langsomt igjen.
*Mi tesorito* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2007 Takk takk:) Da håper jeg bare på resultater:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå