|*Mamma til A*| Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Ser d er mange som vet hvor mye babyen deres veier.. Hvordan kan du finne ut d? Jeg og vil vite hvor tung babyen min er jo Er i uke 32:)
~Tjukka og klompen~<3 Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 har man ikke bare en ul iløpet av svangerskapet, den man har i uke 16-17?? trudde bare d var den ene gangen...
|*Mamma til A*| Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2007 Trodde jeg og, men hører mange fikk vite d i uke 32.. Så d var derfor jeg lurte:)
Fire småtroll Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Du må gjerne ha en grunn til å få time til vekstestimering på sykehuset da, at magen er veldig stor eller veldig liten, eller at du har født veldig store barn før.. Hva du får vite og ikke vite på privat UL utenom sykehuset vet jeg ikke, men de er vel kyndige til å regne det ut de også :-) Jeg har fått beskjed om at det er ganske stor feilmargin på dette ved bare en måling, det bør bli tatt flere målinger med noen ukers mellomrom av samme lege for å få et så nøyaktig mål som mulig. Jeg får dette på sykehuset siden min forrige gutt var ganske så stor og ble sittende fast..
septermor Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 jeg fikk vekten estimert i uke 30 da jeg mente jeg kjente lite liv. De tok sparketest i tillegg til UL-estimat av vekt for å sjekke helsetilstanden til babyen. De kunne da se at den hadde det bra og hadde vokst bra inntil da. Jeg fikk også estimert størrelsen da fødselen var i gang med forrige baby fordi jeg gjennom et UL prosjekt hadde fått vite at den kunne være ganske stor, og de ville vite om de hadde et hastesnitt på gang. De tok to forskjellige mål og kom frem til størrelse mellom 4,5 til 5 kg, så selv på vei ut er det ikke nøyaktige mål på dette. (riktig svar den gang var 4,7 kg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå