plutseligbolle Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Og overmadrassen? Og kan man vaske en Voksipose?
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Har ikke vasket sprinkelbeskytteren, eller overmadrassen før det var nødvendig. Renset heller ikke saueskinnsposen!
Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 nei. vasket ikke sprinkelbeskyttelsen... har bytta noen ganger til snuppa. aldri vaska dem. når det gjelder vognposer har jeg ikke vaska dem før hun har søla på dem...
snartmammapåny Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 Jeg vasket sprinkelbeskytteren. Kastet den i maskinen sammen med babydynen. Var sikkert ikke super nødvendig, men nå vet jeg iallefall at den er ren.
SuzyQ Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Jeg vasket den også til lillemann, når den kom ut av pakningen... Men har ikke vaska den siden, er bare litt redd for kjemikalier i forbindelse med produksjon osv. Sengesettet i samme serien stod det på at måtte vaskes to ganger på 60 grader før det skulle brukes! Og beskytteren er vel produsert med de samme midlene... Til tulla som er i vente nå har vi kjøpt Leander-vugge som er i stoff, så da trenger vi ikke å tenke på det med det første:-) Å, er så fornøyd, kan ikke se meg mett på den... (så derfor måtte jeg bare mase litt om den her også, helt ute av sammenheng.... :-))
SuzyQ Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Vasket overmadrassen også forresten. Har en madrass som ikke kan vaskes. Har derfor tisselaken mellom madrassen og overmadrassen, og vaskbar overmadrass selvfølgelig.
plutseligbolle Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2007 Nå har jeg vasket sprinkelbeskytter og overmadrass, det er best å være på den sikre siden. Har jo vasket alt mulig annet babyen skal ha på seg og rundt seg så hvorfor ikke disse tingene. Dessuten er det koselig å ordne litt. Nå skal jeg sy litt sengetøy til lillesnusken (syr om av noen som ikke passet helt).
Hanne-mor Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 Nei, har ikke vasket sprinkelbeskytter eller madrass. Heller ikke dyne, men sengetøy og tepper er nyvasket
MAMMA1 Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 Man bør nok vaske sprinkelbeskytteren innimellom, mye støv fester seg på den og det kan medføre allergier. Jeg har som regel å vaske alt nytt før det tas i bruk, det er alltid kjemikalier fra fabrikk igjen på det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå