Gå til innhold

ok..dette er litt ekkelt og personlig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men håper noen kan svare meg...

Mistenker at jeg har fått hemorider :-( hva gjør jeg.. er i uke 37+5 og er dette noe som forsvinner etter fødsel?

Leste også et sted at man skulle ungå langvarig trykk (!) - hva da med fødselen????

noen som har peil??? fant ikke så mye info når jeg googlet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med legen på mandag, sånn at du kunne fått det evt bekreftet og fått tak i krem sånn at du kanskje rekker å bli kvitt det før fødselen.

Jeg har ikke ikke hatt det mens jeg var/er gravid, men har hatt det en gang etter fødsel. Ikke noe å trakte etter.......

Lykke til!

Skrevet

hei. jeg vet jo ikke hvordan plager du har som gjør at du misstenker hemorider.. men jeg har røva full.. etter 9 mnd med forstoppelsesproblemer når jeg gikk med førstemann.. og det er ikke blitt noe mindre nå.. hemorider er jo hud som popper ut liksom.. inni tarmen og på utsiden.. mine forsvinner ikke med krem, så jeg har fått time til operasjon i oktober... skal bli godt å bli kvitt drueklasene.. men om du lurer så tar du en tur til fastlegen din.. pass på å si det er relatert til svangerskapet når du ringer.. ellers må du fort betale. :D lykke til. hemorider er vondt! så håper du får orden på det før det blir for ille.:D

Skrevet

Ja det er ekkelt med hemorroider! Det er kjempelurt å prøve å holde magen regelmessig (ikke hard avføring). Spis grovt, eller finn noe loppefrø på helsekost - hjelper kjempebra!

Det blir ofte hemorroider etter fødsel, om man ikke har hatt det før. De er ikke farlige, bare veldig ubehagelige. Blir de kjempestore kan de opereres bort. Det er rett og slett åreknuter i endetarmen. Du kan også kjøpe salve på apotek. Det kan lindre dersom du har ondt. Ellers er det som åreknuter på beina. Hehe, bortsett fra at det hjelper lite å ha beina høyt, men her altså å ha rompa høyt. Så noen tips på skravlesiden om frosne hanskefingre opp i pompen og slikt, det er nå slikt man kan prøve om man vil;)

Skrevet

Jeg presset ut hemorider begge mine fødsler jeg, tror det er ganske så vanlig. Men de gikk tilbake etter en stund etter fødslen, de er jo der, men har ikke vært vonde eller plaget meg så de er ganke små blitt. Men de var vonde og blødde litt et par uker etter fødselen før de "trakk seg tilbake" og sluttet plage meg..

Skrevet

om du har fått d.. er d viktig at du dytter de inn etter hvert do besøk.. om du greier er d lurt at du setter deg me rompa i være slik at blodet renner tilbake å ut fra hemoriden..

viktig å prøve å få regulert magen slik at man ungår å få hemorider eller å få flere..

Skrevet

Sannsynligheten er vel relativt overhengende for at de uansett vil poppe ut igjen under fødselen samme hva du gjør akkurat nå? Har hatt dækelskapen ganske lenge, har kjøpt Alcos Anal på apoteket men syns ikke det hjelper...

Ville sett det an til etter fødselen jeg, kanskje forsvinner den av seg selv etterpå, det skjer det også. Har skjønt at jordmødre antagelig har sett hundrevis av hemorrider, så det bekymrer meg ikke i samme grad som før ;)

Skrevet

tusen takk alle sammen... skjønner at jeg ikke er alene og det er faktisk et lite plaster på såret eh he....

nå har jeg mer peil - takker takker!!!!!!!

Skrevet

Bare et lite tips om du har lyst til å få flere treff på Google; det staves hemoroider, ikke hemorider eller hemorroider etc. (Jeg testet ut de fleste stavemåter før jeg traff... ;)

Ellers har jeg også prøvd Alcos anal krem, hjelper ikke foreløpig, nei. Tenk alt de har funnet opp medisiner mot, så greier de ikke finne opp en enkel pille mot dette problemet!

Må også tipse om at Scheriproct (som selges reseptfritt på apoteket) ikke bør brukes uten at du har snakket med lege først. Fra felleskatalogen:

"Preparater som inneholder kortikosteroider skal ikke brukes i løpet av svangerskapets tre første måneder. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...