Gå til innhold

3 ting jeg lurer på...


oktober2007

Anbefalte innlegg

Har adresse i et kommune, men har fastlegen min i en annen. Ønsker å ha sv.kontrollene mine i kommunen som jeg har fastlege. Har det noe å si om jeg har adresse i en kommune og går til jordmor i en annen kommune? (med tanke på at man kan ha fastlege der man vil innenfor fylket). Skal flytte til kommunen jeg har fastlege, men dette blir ikkje før til sommeren. Noen som vet om jeg er like velkommen til kontroller i "feil" kommune eller ikke?

 

I tillegg lurer jeg på hvor lang tid det tar fra legen sender inn søknad om UL (på 1.sv.kontroll) til når man får svar fra sykehuset med dato?

 

I følge legen min vil de søke om at jeg skal ha den i uke 18, men vil gjerne få den fremskyndet til uke 17 slik at samboer kan få bli med før han reise på jobb. Pleier det å gå greit å få den fremskyndet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei..

 

Det går helt fint å gå til kontroller i en annen kommune.. jeg gjør det selv.. har min fastlege i min gamle bostedskommune.. tror det vil gå helt fint med jordmor også i og med at du skal flytte der til.. ville jo tro at det skulle gå greit.

 

Aner ikke hvor lang tid det tar før man får svar fra sykehuset.. min lege sendte inn forespørsel om ul til meg mandag den 5 mars.. og jeg har fremdeles ikke fått noe svar.. venter i spenning..

 

Ang det med å fremskynde ul.... du kan jo kansje ringe sykehuset selv etter at legen din har sendt henvisning å be om å få komme i uke 17.. skulle jo tro at de forsto det vel....

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Satser på at d går fint. Har termin 5.oktober i følge legen (får mange forskjellige datoer av ulike "kalkulatorer" som 3.oktober og 9.okt.)

 

Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg får flere terminer jeg også.. fikk 16 oktober fra lege men innpå denne siden her får jeg 18 oktober.. det er vel bare forskjellige regnemåter tror jeg.. kan bli litt forvirra..

 

formen bra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen er heilt på trynet. Kvalm ca gjennom heile dagen, spyr oppatt det meste eg eter... Prøver å holde maten nede lenge nok til at kroppen kan få tatt opp litt næring. Må vurdere å ringe legen dersom det ikke er blitt bedre på mandag. Ellers tror jeg alt står bra til :)Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

off stakkar deg.. du burde gjerne ringe legen din då ja..

Min form e heilt fin.. ingen plager i det hele tatt.. bortsett fra litt trøtthet då..

 

Men forrige svangerskap var helt motsatt.. da hadde eg det meste...

 

kor e du fra då??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtthet har eg også... men men, det er jo ikkje så plagsomt... Er fra ei lita bygd "rett sør for Stadt"... 4 timar med båten nord for Bergen. Bur i Volda no då (studerar), men har en plan om å flytte til Nordfjordeid i løpet av våren/sommaren dersom vi får tak i leilighet. Du er i frå då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei trøtthet e sje det verste... kan ikkje klage..

 

Såg at du ikkje va fra østlandet iallefall på skrivemåten.. hehe.. eg e fra bergen.. eller 20 min der ifra.. på Sotra..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skrive litt "kamuflert" med å blande nynorsk og bokmål - slik ingen gjennkjenner meg ;) (veit aldri når d dukker opp kjentsfolk)... Sotra? Vært der ca 1 gang. Venninna mi jobba på postkontoret der et år eller 2 (inn på det kjøpresenteret - Sartor?). Gøy at d e noken andre frå vestlandet inn på her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei det e sant.. må drive litt kamuflasje :o)

 

Å så arti då.. ja det heite sartor ja,,

Nei har ikkje sett mangen fra vestlandet her nei..

 

Kjenne faktisk ei som studerte på volda for et år eller to siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du msn? kan sende deg en post her på bim med mailadressa mi - så legger du meg til derom du vil d... greit å ha noken i sin egen situasjon å dele "plager" og gleder med no fram over dei neste mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lagt deg til:o)

 

Snakkes der en dag då..

 

Tror eg må ha en pause fra dataen før eg bvlir helt firkantet i øynene..

 

ha en fin dag:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...