Gå til innhold

lite melk pga jernmangel?

Anbefalte innlegg

fullammet gullet til 5 mnd,da mistet eg nesten all melken.men eg ga meg ikke, så ammer enda masse nå.han er 9 mnd.

men har enda lite melk,syns eg leste her et sted at jernmangel påvirker produksjonen..stemme det?

hadde jernmangel da eg var yngre, og etter at eg besvimte på toalettet etter fødselen,så tok di blodprøve på meg. den viste at eg hadde jernmangel, men di på sjukehuset gikk utifra at det var pga eg blødde mye mer enn normalt...men tror enda eg har jernmangel. kan det være et forsøk å¨ta ekstra jern?

og er det noe jerntilskudd som ikek gir hard mange? har nok problemer med magen fra før av:P

takk for svar=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8667042-lite-melk-pga-jernmangel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En sjelden årsak til lite melk kan være jernmangel. Du bør nok sjekke opp blodprosenten din, for for mye jern kan fortrenge andre næringsstoffer som er viktige når du ammer. Ikke så dumt med et legebesøk hvis du har hatt lite jern før.

Ellers er første bud for "nok" melk at du ammer ofte, tilstrekkelig hvile, væske og mat! :-)

Jeg har brukt Floradix - null problem med magen :) Eneste minus er at det ikke er så effektivt på å få opp jernlageret, men det fungerer veldig bra på hb-nivået.

Jeg mistet mye blod under fødselen, men fikk ikke blodoverføring før 5 dager etterpå. Selv om jeg fikk melk raskt etter fødselen, så hadde jeg veldig lite helt til etter at jeg hadde fått blod - da este puppene mine utover alle dimensjoner, så jeg tror lav blodprosent absolutt kan ha noe å si...men det er sikkert lurt å ta en tur til legekontoret og be om et lite stikk i fingeren da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...