Gå til innhold

flere som har barn som er mindre enn normalt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har liten mage, og SF-målene mine er små. Var på ul torsdag og fikk da beskjed om at jeg har litt lite fostervann og at babyen er litt mindre enn normalt... Er i uke 35, og SF-målet ligger på 29 cm.

Skrevet

Min baby er 15% mindre enn gjennomsnittet, men det sies at slike målinger har en feilmargin på 10% så da tenker jeg ikke så mye på det! :)

Skrevet

Ja, jeg har en baby som er estimert til å bli rundt 3000 gr ved termin. Ikke så mye altså, så jeg er ikke bekymret. Fikk to ekstra UL for å sjekke at den følger sin egen kurve, og det gjør den heldigvis. Har liten mage også... Er i uke 37 i følge BIM nå.

Skrevet

hvor ofte er dere på UL kontroll da?

jeg var ikke på UL før i uke 3+5 og skal ikke før 39+5 på kontroll.. min baby var 21% mindre..

Skrevet

graviden hvor mange % mindre var den?

vet at d ikke er nøyaktig måling.. men men..

Skrevet

Mitt SF maal var ogsaa 29 ved 34 uker. Skal paa ekstra ultralyd imorgen for og sjekke. Barn nr. 1 var bare 2600 g ved foedsel (men frisk og rask) saa jeg venter ingen kjempe denne gangen heller ser det ut som... er bare 1.57cm selv mens mannen er 1.80.

Skrevet

Hm.. Har ikke så stor mage.. og når jeg var på ul på sykehuset for snart to uker siden lå han på under med 13.5 %. Men tror han har vokst seg på bare på to uker.. skal tilbake å måle osv igjen nå til torsdag:) Men nå er vi ganske små i familien.. jeg var kun 42 cm og veide 2040 el 2400 gr.. Husker ikke hva det var mamma sa.. hehe..

Jeg er ikke mer en 159(og en halv) nå.(høyere en mamma og mormor) . men babyen min har lange bein da.. det får han etter sambo:)

Skrevet

var ikke så stor jeg heller når jeg kom til.. var 3150 g men var 50 cm lang da.. er 168 nå.. og samboern er nesten 180.. babyen sitt femur ben var70 og skulle være 72.. så han blir nok lang å tynn.. som mei.. om de ikke har målt feil da.. de sa når de bare gjore en måling at man måtte regne pluss minus 1 kg.. så da er d jo ikke så mye til å stole på.. men litt godt d ikke er noe 4 kg baby da.. slik som de fleste venninnen min fikk..

Skrevet

Ja det er bra.. hehe.. er 4 kilo mye? veit ikke helt jeg..venninnene mine og søsstra mi fikk på rundt 2900-3500.. Håper ikke min vokser så den sisste mnd at han blir kjempe stor.. må være ganske vondt og presse ut en så stor unge.. og jeg som gruer meg SÅ til å føde...huff.. får vondt av å nevne det..hehe..

Skrevet

Hei, jeg har det motsatt jeg da, min baby er for stor og ligger 21% over. Sf mål i uke 32 var 33cm.

Hvis jeg går til termin så blir babyen over 5kg, så jeg blir satt i gang når babyen nærmer seg 4,2kg..

men det er ikke størrelsen eller vekta på banyen det kommer ann på, kan være værre å føde ei på 2,7 enn 4,2 har jeg hørt.

ingen fødseler er like, og det er ikke vi heller.

husk at alle jordmødre og leger osv måler forskjellig.

Skrevet

Ja sant i det du sier.. Men store babyer er jo bare bevis på at de fikk det de skulle inni magen:) Syntes det er kjempe søtt med store babyer med bollekinn:) Min har faktsik sikkelig bollekinn da..hehe.. å liten:)

Skrevet

er jo størrelsen på hode som er d største problemet når man skal trykke de ut da.. kommer jo ann på hvordan bekkenet utvider seg å slik er jo mange faktorer som spiller inn under fødselen får hvordan den blir..

Fødselen er ikke noe å grue seg til.. den blir så den blir uannsett.. og jo mer man gruer jo verre tror jeg den oppleves psykisk oxo.. men d er da min mening..

har sett på 2 fødsler og er gla d ver veldig greie.. men de sier d er lurt å hele tiden tenke at d blir vondere.. at man ikke tenker herregud så vondt å så blir d verre.. men at man tenker at d blir verre d blir verre og så til slutt er ungen der.. og d ble ikke så vondt man hadde fryktet..

Skrevet

Denne snuppa er visst nesten gjennomsnittlig, men forrige mann var bitte liten på et tidspunkt. Da symfysemålet flatet helt ut mellom uke 28 og 32, (viste ultalyden at gutten vår var under 2,5 percentilen (aner ikke hva det utgjør i %, men 50 percentilen er gjennomsnittet). Fikk beskjed om at dersom han ikke hadde lagt på aeg innen to uker, måtte han komme ut for å få næring.Jeg hadde slitt med veldig mye kynnere og var utslitt på det tidspunktet, men ble sykemeldt 100 %. De sa at hvis gutten vår la seg på den kurven han var på det tidspunktet, ville han bli i underkant av 2 kg ved termin. Men hvile og ro gjorde susen, og snuppen la på seg i rekordfart, var 10 percentilen da han ble født 5 dager før termin, og veide da 2930 g. Så til de som mener at dersom man sliter seg ut i svangerskapet går det bare utover deg, "ungen tar det den trenger", de tar FEIL! Så lytt på kroppen sine signaler når du er gravid, du skal tross alt produsere et helt menneske! Nå skal det også sies at min vektøkning var fin, fra et litt undervektig utgangspunkt la jeg på meg 16 kilo tilsammen, så jeg "sulteforet" ikke babyen min som endel ufølsomme sjeler fikk seg til å slenge ut. Nå er snuppen et år om noen dager og ligger høyt på kurven både i høyde og vekt:-)

Skrevet

jeg ha tatt d me ro hele sv.skapet jeg.. så i mitt tilfelle er d nok ikke derfor den er liten.. ha vært helt SM siden uke 24..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...