Gå til innhold

Noen her som har vært overstimulert???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei på deg

jeg var overstimulert på mitt ivf forsøk.

jeg hadde vondt i "undermagen" skikkelig stikkniger..

jeg må bøye meg en del når jeg jobber og det gjorde veldig vondt..

dessuten gikk jeg opp ca 3kg på bare 3 uker...

jeg hadde 23 egg og syv små eggposer som hadde blitt til små cyster,altså 30 tilsammen..

sambo sa de fjernet ca 30 små glass med væske/vann..

hører om folk som ikke er overstimulert som også har vondt..

klem

Hei nusse:)

Ble litt skræmt",jeg nå:)Hvor mye tok du ie i sprøyta,og over hvor mange dager?Jeg skal følge min egen syklus,og begynne på både spray og sprøyter samtidig.Skal ta det over 7 dager,og så ultralyd for å sjekke.Skal gjøre det i utlandet jeg da.Er mitt første icsi-forsøk..

Takker for svar,og syntes synd på deg da jeg leste innlegget......

Hvordan går det nå da?

takk for svar.. men hvordan hadde du det etter uttaket da... hadde uttak i går jeg, og har vondt i magen (det er greit), men oxo veldig vondt i en skulder og føler det kan være tungt å trekke pusten skikkelig... blir fort andpusten....

Hei,

Tittet innom siden da jeg var mye innom her en periode da jeg hadde IVF behandling. Synes det var flott at noen spurte om det, da det er veldig lite fokus på det. Selv fikk jeg ikke opplysninger om at dette kunne skje da jeg fikk slik behandling, og ble alvorlig syk. Uken før egguttak hadde jeg skikkelig vondt i magen. Men fikk tatt ut over 20 egg. Samme dag og neste dag var det uutholdelige smerter og jeg endte opp på sykehus (måtte avlyse å sette inn egg) i over 2 uker. Det var to grusomme uker. Gikk opp over 10 kg i vekt på en uke og magen ble utrolig svær...Fikk mye morfin og ja...det var grusomt. Hormoner er ikke til å tøyse med...Forlang gjerne mer ultralyd sjekker mens du går på sprøytene...da kan de ha mulighet for å få redusert mengden dersom det skulle vise seg at det var fare for overstimulering. Nå er jeg veldig slank, og det hevdes at slanke er mer utsatt. Men ikke for å skremme altså....Jeg gikk igjennom dette en gang til, og da gikk det greit med mye oppfølging...og om bare noen få uker så venter jeg vårt etterlengtede lille mirakelbarn som vi skal få via IVF :)

Annonse

hei igjen

jeg tokk sprøyte 8 dager (gonal-f 150)

og nesespray i 3uker 3 doser daglig..

jeg hadde egentlig mere vondt etter egguttaket enn før,de tokk masse blodprøver etterpå.. det gikk heldigvis bra...

det er visst ikke så ofte man blir overstimulert,så ikke vær redd,det skjer noen få...

jeg er også slank og de mente min alder (29år) kunne ha en betydnig for overstimuleringen..

jeg var heldig og fikk masse egg .. 20 av eggene ble befruktet og jeg fikk 14egg på frys..

skal snart igang med mitt 3 fryseforsøk,så det virker som det skal ta litt tid for meg... eggene har vært av veldig bra kvalitet hver gang,så lurer nesten på om det er "dårlige" forhold i livmoren..

ønsker deg lykke til,dette skal nok gå bra:)

Ja jeg ble overstimulert i mitt 4 forsøkt - veldig ubehagelig - magen sto ut som en tromme og jeg så ut som jeg var 5 mnd på vei. Tok ut 27 egg og jeg fikk noen fryst ned, men forsøket gikk i vasken og det ble heller ingen ting av de eggene som ble fryst ned. Overstimuleringen skyltes at jeg trengte mye hormoner og jeg gikk på Gonal-f. De satt meg på en høy dose for å få det fort gjort unna. Har tilsammen 6 forsøkt bak meg 5 med hormoner og 1 fryseforsøk og har bare blitt overstimulert 1 gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...