Gå til innhold

Kan jeg få flere tidlige UL hos offentlig gyn.,siden jeg har mista 2 ganger,og er sliter?


Serial mom

Anbefalte innlegg

Fant nettopp ut at jeg er gravid,så har ikke ringt gyn. enda,men skal gjøre det neste uke. Siden jeg gikk helt til uke 11 med en 4-5 uker gammel død spire sist,vil jeg nødig måtte gå igjennom det samme. All den kvalmen,og ikke minst falske forhåpninger,til ingen nytte,liksom!

 

Er ikke så kult å måtte ut med 1000,- hver eneste gang på privat UL heller....

 

Noen av dere som får gjort dette hos offentlig gyn.,lege el. jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige gang fikk jeg gratis ul hos gynekologen min bare ved å minne på de to første gangene jeg mistet. Tror ikke det vil bli noe problem for deg. Ellers kan du bli henvist til gyn av fastlegen din. Da vil du også få det gratis.Det er bare å stå på det kravet der.

 

Selv har jeg blitt fulgt opp på riksen denne gangen. Var på første ul i uke 8. Fikk noen dager etter veldige smerter og var sikker på jeg mistet igjen. Da ringte jeg bare riksen og fikk komme inn et par dager senere - da i uke 9 - alt fortsatt bra. og så ble jeg satt opp igjen etter tre uker altså nå til fredag. Vet ikke om jeg hadde taklet dette psykisk hvis jeg ikke fikk forvissninger underveis om at alt er bra..

 

Lykke til. Bare ring gyn du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,tusen takk for svar TPM :-) så flott at de følger deg skikkelig opp da,skulle jo egentlig bare mangle. Får satse på at dem er like greie med meg,tar en telefon dit uti neste uke,tenker jeg.

 

Forventer liksom hver gang jeg går på do at det skal komme blod,har nesten regna med det! Psyke hodet! Egentlig har jeg planlagt å late som ingenting denne gangen,kan jo ikke gjøre noe for å forhindre det uansett,og det hjelper ikke å springe på do hele tida,det er ihvertfall sikkert!

 

Lykke til på neste UL da,ser jo ut til at dette går veldig fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa.

Akkurat sendt deg b-post jeg...

Håper du slipper å måtte krangle om UL, du bør jo ha krav på det.

Jeg er iallefall lovet UL tidlig, og jeg har jo "bare" mistet en gang.

UL i uke 8 skal visst være vanlig, for da skal det være god sjans for å se noe. Tar man det tidligere er det ikke sikkert de ser noe, og da blir man nesten bare mer bekymret...

Skjønner hva du mener med den do-gåinga.... Hadde helt angst for å gå på do hele svangerskapet (altså i 8 uker), men måtte jo bare sjekke om det hadde kommet noe blod..... Ekkel følelse.

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare deg på sp.målet ditt elli-karamelli, ville bare si GRATULERER så mye til deg! Håper virkelig det går din vei nå og at babyen finner seg en fin plass i magen din og blir der i 9 mnd. Masse lykke til, håper du får god oppfølging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Elli-karamelli:)

Så hyggelig å høre at spiren satt så raskt igjen:) Gratuløerer så mye!

Jeg skjønner godt at du er engstelig og kjenner meg veldig igjen i å stadig gå på do for å se etter blodspor..... Ikke noe gøy det.....

Er ganske sikker på at du får tidlig UL siden du har vært så uheldig å miste 2 ganger. De pleier å være ganske greie på sykehuset.

Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet og krysser fingrene for at denne gangen går det bra hele veien ut i 9 mnd!

Stor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...