Gjest Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Hei =) Kjøpte meg bringebærbladte i dag, og gledet meg til å smake på.... Må innrømme at jeg syns den smakte direkte kvalmende.... Noen som vet om den har samme effekt med sukker i....?
2 gutter og 1 jente Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Jeg smakte ogsaa paa den teen og jeg kasta opp som en GRIS etterpaa. veit ikke hvordan den er med sukker, men tror nok det maa MYE til for at den skal bli god..... tror jeg driter i hele dette bringebaerbladopplegget jeg. gruff
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Var den vond? Jeg synes den er kjempe god jeg.. Har et par suketter i da, den typen jeg har kommer fra en produsent som heter health and healther, mulig det er forskjellig smak på forskjellige teer. Kanskje greit å bruke kapsler hvis det er de to siste mnd dine, så slipper du å smake smaken..
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 hva med bringebær kaplser da? den har mye sterkere effekt, teen gir kun smak. mens kapslene gir livmora styrke. får kjøpt på helsekost. 2 om morran og 2 om kvelden, smaker ikke noe heller. bare piller=)
cecci79 og Robin Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 synes også at teen er go jeg. og jeg liker ikke te til vanlig...har en sukkett oppi. nam nam
Jente1980 Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Ja, teen fra Heat and Heather er god den:) Og jeg bruker litt sukker, honning eller suketter i! Gjør ingen verdens ting det, den fungerer like bra for det!! Jeg tar forøvrig halv dose av kapslene (2 per dag) og skal nå drikke 2 kopper te om dagen i tillegg har jeg bestemt meg for. Har 20 dager til termin nå!!! Det ble nevnt lengre opp at teen bare er for smakens skyld, og dette stemmer ikke. Det er dokumentert effekt av bringebærblad te til gravide, her er et lite utdrag fra linken jeg har lagt ved lengre ned på siden: "Laboratorieforsøk har vist at te av bringebærblad virkelig påvirker livmoren, men den eksakte virkningsmekanismen er ukjent" Legger ved en fin link her hvor dere kan lese alt om bringebærblader!! http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm Lykke til!
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Tusen takk =) Med en del sukker i smaker den ikke aller verst... Tenkte også på kapsler, men vet liksom ikke helt når jeg kan begynne....? Det stod ingenting om det på den krukka de hadde der jeg kjøpte teen... Jeg er i uke 31 nå...
Jente1980 Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Du bør vente til uke 35!! Det står det på te pakken jeg har. Det er bare tull å begynne for tidlig:) Så du kan enda la teen stå i skapet i noen uker du da. Samme med kapslene! Der jeg kjøpte teen fikk jeg klar beskjed om å ikke begynne å drikke den for tidlig!!! (Og være obs på å ikke gi te til jenter som er på et tidlig stadiet i graviditeten, da dette kan gå riktig så galt! )
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #9 Skrevet 18. mars 2007 Jammen atte..... på min tepakke står det at den kan brukes hele svangerskapet for å bl.a forebygge kvalme.... 1-2 kopper om dagen, og øke til 3-4 kopper om dagen 4-5 uker før fødsel.... Er kanskje lurt å vente litt med kapsler hvertfall da =)
shayan_jente_04.04. Skrevet 18. mars 2007 #10 Skrevet 18. mars 2007 hvorfopr drikker dere denne teen? for å sette i gang ting? kan jeg oxo drikke? fødseln min settes i gang om 22 dager
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 18. mars 2007 #11 Skrevet 18. mars 2007 De kapslene med bringebærblad skal ha krampeløsende og sammentrekkende effekt, og den styrker livmor og bekkenmuskulatur. Jeg kjenner selv endel som har brukt dette med godt effekt, man får visstnok lettere fødsel av dette. Anbefales å ta de siste to mnd..
venter nr 2 i april Skrevet 18. mars 2007 #12 Skrevet 18. mars 2007 Det er 2 forskjellige merker. Det ene health healter el noe, sier at den ikke skal drikkes før ca uke 35. Den smaker godt. Den andre som heter kloster urter el noe. Sier man kan drikke 1-2 kopper hele svangerskapet og øke til 3-4 på slutten. det står at den er mot kvalme blant annet. Den smaker ikke fullt så godt. Ser ut som tørket gress, og kommer ikke i teposer. Smaker også som gress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå