Gå til innhold

Hva kjøpte du som du angrer på/ har brukt utrolig lite ???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Babybjørn bæresele (vondt for rygg/skuldre, og ikke bra for babyen)

- Bleiebøtta (FY, for en lukt, både bæsjelukt og ekkel parfymelukt - mye enklere å bare bruke brødposer og gå ut med søpla når vi allikevel er ute og triller e.l.)

- Ammeutstyr (da jeg ikke fikk ammet, men hadde sikkert brukt det masse om jeg hadde fått til det da ;-))

- Flaskevarmer (unødvendig og håpløs patent)

- Div kremer og såper som vi bare "måtte ha".. :-)

....og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farta..!

Det jeg kommer på i farta er;

-babybjørn bæresele (solgte den kjapt, og kjøpte Ergo i stedet)

-ammpute (fikk ikke til å bruke den ordentlig)

- quinny freestyle 3 XL comfort vogna (ikke fornøyd med den i det hele tatt)

- div stelleprodukter som aldri blir brukt

Og sikkert maaassse mer her og :)

• 2 uker senere...

Babybjørn, den brukte jeg bare et par ganger, fikk vondt i ryggen av den.

Mens ammepute som dere skriver, det burkte jeg masse. Men mest til å legge mellom beina da jeg skulle ligge på siden da jeg var gravid. Og i en bue rundt magen så jeg kunne ligge på magen :)

Annonse

En ting angående bleiebøtte. Disse MÅ IKKE brukes på bad der det er varmekabler, da disse vil varme opp og gjære, dermed blir det lukt som sitter fast i plastikken, og da er det bare og kaste!!!! Eller er det ikke noe problem!

1)bryst pumpe eletrisk, ahdde klart meg med håndpumpa

2)babybjørn, brukt lite. 5 ganger. Ok de gangene jeg brukte den men hadde klart meg uten.

3) bleiebøtte. Gått over til å bruke plast-brødposer og kaste de i bosset.

Annonse

hmmm

Jeg hamstret Avent flakser før hun kom for jeg tenkte at det måtte jo være greit og ha flasker tilfelle jeg ikke skulle få til amminga..

Men fikk kjempe dreis på amminga og når vi begynte med flaske ville hun ikke ha avent tuppen så bytta til MAM..

Også må jeg nok si at jeg angrer på babybjørn og bergans bæremeisen jeg kjøpte, hihi har ikke blitt så mye turer alikevell:)

Mange turer med vogn da:)

alt ammeutstyr siden jeg ikke ammer

flaskevarmer (mikro funker jo bedre og er enklere)

de minste bleiene;) (fikk stor gutt)

Men dere den babybjørn selen bruker jeg masse. Får unna alt husarbeidet på samme tid som småen er fornøyd. Funker også bra når jeg er på små handleturer (må bare innom et par butikker). Nå er jo min lille gutt mye våken så da må jeg jo bruke tiden;)

Vil bare komme med et innlegg, fordi det sikkert er mange som leser dette før de skal kjøpe inn til barnet de venter. Må bare si at Bleiebøtta er noe av det beste jeg har kjøpt. Tar mange bleier og lukter ingeting hos oss. Jeg har nok å gjøre om dagen, så å ta ut bleier blir nedprioritert.. men med bleiebøtten holder det at jeg gjør det 2 ganger i uken. Babybjørn har jeg arvet, men ikke startet å bruke enda (han er litt liten enda). Men vet om fler som bare forguder den! Spesielt de som har slitt med kolikk, barna deres ble rolige av å sitte i den. Og mange sier det hjelper dem til å få gjort husarbeid etc. Men det er jo noe man kan vente med å kjøpe til man ser at det er behov. Samme med ammeutstyr, jeg kjøpte ikke noe av dette før jeg fødte (annet enn amme-bh), siden jeg ikke viste hvordan det ville gå med ammingen. Jeg kjøpte egentlig bare det jeg måtte ha, også kjøpte jeg resten etter behov. Tror ikke at jeg har kjøpt noe jeg har angret på.. :-)

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

hoppehuske- trodde han skulle få ha det litt morsomt med å hoppe, men han skjønte ikke den han. Han bare løp rundt og rundt.

masse kremer og såper/oljer- Vi fant noen favoritter og da er det bare å glemme de andre. Står i hylla på stellebordet enda ( nå er han 13 mnd gammel)

• 2 måneder senere...

Må si jeg brukte babybjørn mye og var kjempefornøyd med den.. Bleiebøtten er jeg også fornøyd med etter jeg la 2 løse fliser under bøtten og ble kvitt lukten..

Det mest bortkastede jeg har kjøpt er flaske/matglass varmer.. Går mye raskere med micro så den står bare bortgjemt og samler støv..

Ellers kjøpte jeg en del bamser i forskjellige fasonger og str før småen ble født. Men, han liker de ikke og gidder knapt se på de..

• 2 uker senere...

- amme pute - ubrukelig spør du meg..

- babybjørn sele.. vondt i rygg, nakke og skuldre

( lånte heldigvis dette..)

- brystpumpe.. klarte ikke pumpe meg pga for tykk melk...

- en vinterdress (født i mars,så fikk beskjed om å kjøpe det)

sikkert mer og, men husker ikke i farten

• 2 uker senere...

Babybjørn bæresele (vondt i nakken av den)

Bleiebøtta

Bodylotion og mange andre salver som nå er gått ut på dato uten å bli brukt- ingen vits å kjøpe salver før man har behov for det!

Derimot: ammeputa var fantastisk for oss, siden gutten brukte timesvis på hvert måltid de første månedene. (hadde trege melkeganger)Etterhvert ble den også brukt til at han lå i den ved siden av meg i sofaen.. Og flaskevarmeren syntes jeg også var genial, tross mange som sier den er ubrukelig. Jeg satte kokt, oppmålt vann i den, og hadde alltid passe temperert vann til melka tilgjengelig. (flaske hver 3. time, så det ble aldri stående lenger) Avent sin boks med ferdig oppmålt pulver, og flasken var klar på et øyeblikk.

Bæreslynge, kjøpte den først etter at all skrikinga de 3 første mnd hadde gitt seg... (men hadde nok vært fin de første mnd) og fikk aldri dreisen på den...

Sett bestående av jakke (m/hette)+ bukse, brukte bare sparkebukser og strømpebukser når mini var liten

Masse kortarmede bodyer, ble aldri brukt.

Derimot har vi brukt babybjørn kjempemasse, pappaen elska å bære i den (var av typen active, får ikke vondt i ryggen av den). Ammeputen var også super til å la mini ligge å kose seg på også etter pupp når han var minimini... så ulik smak og behov her....

Og takk for tipset om å legge gryteunderlaget under søppelbøtta på badet... sliter med stinkende, gjærende bleier... (ønsker meg bleiebøtte...aldri for sent, mini er nå 15 mnd...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...