Gå til innhold

hvor mye vann til middag????


langevipper

Anbefalte innlegg

Jeg ble inspirert av en annen tråd her....

 

Hvor mye vann drikker deres til middag??? Jeg har bare vannflasken stående klar og tilbyr henne ved hver 3 - 5 skje med middag. Hun drikker da så mye som hun selv vil ha. Jeg har aldri målt hvor mye vann hun har fått i seg, men jeg bør nok gjøre det siden jeg er i tvil om hun får i seg nok væske i løpet av dagen. Jeg lager 150 ml mme til henne (blir vel 165 ml ferdigblandet) til de 2 grøt måltidene, og gir henne 200 ml mme til frukt måltidet. Jeg tilbyr henne vann på samme måte til grøtmåltidene som til middagsmåltidet.

 

Hvordan kan jeg øke væskemengden??? Jeg kan ikke gi henne mer mme til grøten fordi da gulper hun som bare det etterpå. Kanskje innføre et ekstra mme måltid??? hmm det er ikke lett???

 

Hva gjør dere andre for å sikre at de får i seg nok væske i løpet av en dag???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg passer på at hun har ca 5 tissevåte bleier i døgnet. har hun ikke det så passer jeg på at hun drikker enda mer... f.eks så er det kjempestas å drikke kaldt vann for da grøsser hun og skal ha mer :) så det gjør jeg ofte om hun ikke tisser nok..

 

ellers har jeg en aventkopp med tåteflasketut, men har klippet større hull i tuten slik at det er lettere for henne å få i seg nok væske... da kan hun drikke både velling og vann fra den og samtidig få i seg nok væske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drikker MYE vann ved hvert måltid! Men det er vel ikke en "fasit" på mengden væske ved hvert måltid? Bare de får i seg litt væske til maten bør det vel være bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...