Gå til innhold

Da kommer min fødselshistorie.. (godiva)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på overtidskontroll på onsdag 14.03 der fant de ut at jeg hadde såpass lite forstervann at de satte igang.

Ble satt igang sist, så både jeg, pappan, jordmor og leger var forberedt på en ny laaaaaang fødsel.

FIkk første gel kuren kl 12.30, med beskjed om at de kom tilbake for å sette en ny ca kl 18.00

Vente vente... trodde jeg.

kjente riier etter kun 15 min, men det gjorde jeg sist også så reagerte ikke på det.

Registrerte at de var hardere og tettere, men siden jeg skulle få en ny kur i 18 tiden...

Kl 14 sendte jeg min kjære på jobb en tur. ikke noe poeng at han skulle sitte der å vente han også.

Da det var vaktskifte og den nye jordmoren kom inn for å presentere seg syntes hun jeg hadde litt vel vanskelig for å snakke når jeg hadde riier.. til å akkurat fått kur.

Hun skjekket meg 4 cm åpning, fikk fødestue ca kl 1600.

Da kom en venninne som skulle holde meg med selskap i ventetiden. he he.

Ja her rekker vi hvertfall ikke noen epidural hørte jeg jordmor sa, noe jeg var totalt uenig i. fikk lystgass, og den hjalp VELDIG.

Hadde nå riier som bare avløste hverandre og kjente at det åpnet seg nedover.

Alt var igrunnen gjordt klart til epidural, nål i hånden og anestesi legen var ringt etter. Men jm ville ikke sette den da den tar kraften av riiene. Noe jeg er veldig glad for i ettertid!!

Da jeg merket at det var klart for å presse lot jeg noen (4?) pressriier bare jobbe selv. Jordmoren sa at det var optimalt for å ikke revne.

Da hun sa press presset jeg 2 riier og ut kom hun.

Konklusjon:

Igangsatt klokken 12.30 og jenta var ute 17.47. KUN 5 timer og 15 minutter. DRØMMEFØDSEL som jeg kunne tatt en gang til når som helst.

Hun hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen, og var stjernekikker. antagelig fordi alt gikk så fort at hun ikke roterte nedover som de pleier.

Var forespeilt en jente på rundt 4600g. Fått estimert vekt siden uke 34 da jeg fikk en på 4900g og 55 cm sist.

Nurket nå veide kun 3824 og var 50 cm lang.

Fødte med kun lystgass og det var en helt perfekt fødselsopplevelse for meg!!

Jeg og jenta kom hjem igår på formiddagen og alt er i den skjønneste orden. Storesøster på 3 er kjempestolt og flink

Lykke til alle dere som snart får føde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer med ny jente:-)

godt å lese gode fødselsopplevelser for en som begynner å kjenne "angsten"

Skrevet

Gratulerer så mye! Kjempe flott historie, godt å høre at det kan gå så flott med igangsetting! Kos dere masse videre!

Skrevet

Gratulerer med lillejenta!! Kjempeflott fødselshistorie! Åh, nå gleder jeg meg også! :D

Skrevet

Gratulerer så mye!;)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...