Gå til innhold

Til alle som har vært hos lege og som har blitt satt tilbake......


ikkeakkurattattpåklattfødeklar

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos jordmor og hun sa at det er bare den ordinære ul som kan sette tilbake eller fremover i uke med tanke på terminen. Så når jeg var hos lege og tok ul så fikk jeg beskjed om at jeg var ca. 1 uke tidligere enn i forhold til menstermin. Når jeg da var hos jm så sa hun at det var bare på den oridnære ul man kunne flytte terminen. Så da hoppa jeg jammen med fra 1.trim over til 2. trim. Ikke dårlig det etter en 1 time med jordmor.

 

Tenkte kanskje det var flere i samme situasjon =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja, så greit, jeg har menstermin den 16 oktober, var på ultralyd på onsdag der jeg ble satt fra uke 9 tilbake til uke 7..Så i forhold til den da så har jeg termin i begynnelsen av nov. Men gynogologen gav meg ingen dato, han nevnte noe av det samme som du skriver her. Så jeg skal bare forholde meg til mensterminen da? .. Jippi da er jeg litt lenger på vei enn det jeg trodde.. :) foreløpig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at termin bestemmes ved ordinær ultralyd i uke 17-19 er at man går ut ifra at da er alle fostre ca. like store. Ved tidligere ultralyder kan man få et inntrykk av om fosteret er større eller mindre enn det menstermin skulle tilsi. Men fordi alle fostre ikke er like store så tidlig i svangerskapet kan man ikke være sikker. Jeg vil likevel anta at hvis fosteret blir målt til å være ganske lite ved en tidlig ultralyd, øker sannsynligheten for at du faktisk er kommet litt kortere i svangerskapet enn det menstermin skulle tilsi. Likevel den endelige terminfastsettelsen får man ved ordinærultralyd. Eventulet er jo en sikker menstermin også en god pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...