Gå til innhold

Noen med erfaring fra igangsetting....

nicco

Anbefalte innlegg

Har ikke tenkt på det ennå, er i 20. uke, men lurer litt likevel. Snakket med legen forrige uke, og fordi jeg har et ganske stort prolaps i ryggen, sa hun at det kunne bli aktuelt med igangsetting før termin. Det er hvis jeg har plager som lammelse i beinet eller mister kontrollen over urin.

Sist prøvde jeg virkelig å bli igangsatt før tiden. Jeg hadde da kastet opp i 8 mnd, hadde sår på spiserøret, bekkenløsning, åreknuter og modningsrier i flere uker, hadde vært innlagt for det. Ungen var stor og fin, over gjennomsnittet. Men ungen hadde det FOR bra, og de tok ikke hensyn til meg fikk jeg beskjed om.

Da lurer jeg litt på hvor aktuelt det egentlig er å snakke om igangsetting nå. Jeg går alltid over tida, og barna er alltid større enn gjennomsnittet, også fordi jeg går over selvfølgelig. For ryggen min vil jeg tro det spiller en stor rolle om jeg føder en unge på 3,5 kg i steden for 4,5. Mine siste har vært over 3,5 kg ved 37 uker.

Noen med tanker og ideer??(vet at legen ikke har masse erfaring, er turnuslege, så hun kan kanskje love for mye...)

Fortsetter under...

Hva?

Du skal jo fumngere etterpå også da, og blir du invalid er jo ikke det bra hverken for deg ,babyenb eller resten av familien.

Har så ille bekkenløsning at jeg har fått beskjed om at jeg uansett ikke får gå lenger enn til uke 37. Nå har alle mine ligget til ruindt /over 4kg ved termin. mellom 18-30% over normalen.

Denne er allerede 10% over og det øker for hver gang de måler ser det ut for.

Siden jeg ikke kan ligge på ryggen eller siden i lang tid, og man gjerne blir utstyrt med masse måleapparater og må ligge ved bruk av drypp så er det uaktuelt. Det bli en modningskur med gele og skjer det ikke noe da. blir det antagelig ks siden liggetiden da blir minimal. Håper selvsagt på vanlig fødsel, men må tenke på kroppen min også . Har brukt et år på å lære å gå vanlig før, men er eldre nå så kroppen er ikke like sprek vet jeg....

Vet at man nå ser an på mor også, etter uke 37 skal bare ongen feite seg så derfor er det greit å sette igang da, du bør få en evaluering på sykehuset allerede nå, slik at du kommer inn i systemet, og får oppfølging, der ser man på hvordan det utvikler seg for deg også ikke bare babyen, og da er det lettere å se når det blir for ille ....

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...